خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/17 - 15:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس کمیسیون امنیت با اشاره ادعای ولی عهد سعودی:

عربستان با حمایت از داعش امنیت منطقه را از بین برده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این عربستان است که با حمایت از داعش و تهاجم به یمن امنیت منطقه را از بین برده است نه جمهوری اسلامی ایران.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  اظهار داشت: شورای همکاری خلیج فارس ماهیتی ضد ایرانی دارد و با حمایت آمریکا تشکیل شده است و قطعا مواضع سعودی ه از طرف آمریکایی ها دیکته می شود.



وی افزود:برنامه هسته ای ایران شفاف و صلح آمیز و بر اساس قوانین بین المللی است از نظری شرعی نیز با فتوای رهبری هرگونه فعالیت غیر صلح آمیز حرام اعلام شده اما عربستان سعودی که با حمله به یمن و حمایت مالی از داعش به دنبال فتنه افکنی در منطقه است باید پاسخ گوی ایجاد ناامنی در منطقه باشد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:عربستان بازیگر سناریویی است که صهیونیست ها و آمریکایی ها تدوین می کنند و هویتی از خود ندارد و  صحبت های ولیعهد این کشور نیز در همین راستا بوده است.



ولیعهد سعودی در سخنرانی خود در چهل و یکمین دوره نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که به اجلاس آشتی با قطر معروف شده است، به لفاظی علیه ایران پرداخت و گفت برنامه هسته‌ای ایران صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 311554
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار