خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/19 - 17:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

عربستان از طرح اتهامات نسنجیده درباره برنامه هسته ایران خودداری کند

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:با توجه به ارسال سیگنال های مثبت از سوی عربستان برای برقراری مجدد ارتباط دیپلماتیک با ایران ضرورت دارد که این کشور همسایه از طرح اتهامات نسنجیده و خلاف واقع درباره برنامه هسته‌ای ایران خودداری کند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به  اتهامات بی اساس برخی از کشورهای اروپایی و سفیر عربستان سعودی در خصوص برجام و مسائل منطقه ای در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: ایران همواره سیگنال های ارسالی از سوی سعودی ها را مورد ارزیابی قرار می دهد که یکی از  این موارد موضع گیری این کشور همسایه در نشست مجمع سازمان ملل متحد درباره ایران بود.



سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: برخی از مواضع اتخاذ شده نشان دهنده تغییر نگاه سعودی ها به جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال های گذشته بود که حامل پیام تمایل  آن ها برای تنش زدایی با جمهوری اسلامی ایران و برقراری  ارتباط مجدد است.



وی افزود: طرح اتهامات بی اساس در خصوص برجام و مسائل منطقه ای در نشست اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد توسط سفیر عربستان سعودی برخلاف سیگنال های مثبت ارسالی در ماه های اخیر است اما به هر حال جمهوری اسلامی ایران پس از جمع بندی مواضع این کشور در مجامع مختلف  بین المللی درباره این کشور قضاوت می کند.



عباس زاده مشکینی بیان کرد:  از آنجایی که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز بوده و عضو معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای است  انتظار نداریم که  این کشور همسایه  اظهارات خلاف واقع درباره ماهیت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی مطرح کند. 



وی ابراز کرد: عربستان باید بجای طرح اتهامات بی اساس درباره برنامه صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران درباره  رژیم صهیونیستی که دارای های کلاهک های زیاد هسته ای  بوده موضع گیری کند اگر چه برخی از اظهارات  تحت تاثیر پروژه ایران هراسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است اما با این حال انتظار داریم در اینگونه موارد همسایگان در میدان گسترده شده رژیم صهیونیستی بازی نکنند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و  سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران تضمین کننده صلح و آرامش در منطقه است به این دلیل که امنیت خاورمیانه نمی تواند از بیرون تامین شود بلکه با همکاری کشورهای منطقه با یکدیگر قابل تحقق است.



 وی بیان کرد: جمهوری اسلامی همواره پیشگام این حرکت بوده و اعتقاد دارد که  امنیت منطقه باید با مشارکت،همکاری و هم افزایی کشور های همسایه تولید شود به همین خاطر باید عربستان در موضع گیری هایش نسبت به ایران تجدید نظر کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 328721
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار