خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/07 - 14:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی تشریح کرد

عدم پذیرش ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب توسط فلسطین اعتراضی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است فلسطینی‌ها عادی‌سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را خیانتی به خود و جهان اسلام می‌دانند که امنیت منطقه را نیز زیر سوال برده است.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم پذیرش اعتراض‌گونه ریاست دوره ای اتحادیه عرب از سوی فلسطین به دلیل عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، گفت: نه تنها اعضای اتحادیه عرب هیچگاه با یکدیگر هم جهت نبوده و توافق حداکثری روی موضوعات نداشته اند بلکه همواره با تنش و چالش مواجه بوده اند.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: عادی سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی به دلیل فشار آمریکایی ها، خشم مسلمانان را در بر داشت و اقدام خائنانه آنها بر اساس خواسته ملت های اسلامی نبود.



وی در ادامه با اشاره به حضور رؤسای گروه های فلسطینی و لبنانی در کمیسیون امنیت ملی مجلس، عنوان کرد: مواضع این گروه ها کاملا برای ایران مشخص است و عدم پذیرش ریاست دوره ای اتحادیه عرب از سوی فلسطین، واکنشی به اقدام اخیر برخی کشورهای عربی منطقه بود که بدون در نظر گرفتن منافع جهان اسلام، اقدام به علنی کردن روابط خود با رژیم جعلی اسرائیل کرده اند.



مالکی در ادامه تأکید کرد: حضور صهیونیست ها در منطقه به هیچ عنوان باعث تأمین امنیت این کشورها نمی شود بلکه امنیت آنها را مورد خدشه قرار می دهد و باز شدن پای اسرائیل به حوزه خلیج فارس، افول این کشورها را رقم می زند چنانچه در حال حاضر دوبی به عنوان قطب تجاری دنیا دچار سقوط تدریجی شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه حضور اسرائیل در منطقه باعث افزایش تنش ها می شود، خاطرنشان کرد: از سال های گذشته محور امنیت منطقه جمهوری اسلامی بوده است اما زیاده خواهی آمریکایی ها و صهیونیست ها باعث به وجود آمدن موجود خبیثی به اسم داعش در منطقه شد که امنیت آن را زیر سوال برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 305454
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار