خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/04 - 11:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مفتح در دیدار با نماینده مجلس ونزوئلا:

ظرفیت‌های مشترک و فراوانی برای تقویت و تحکیم روابط ایران و ونزوئلا وجود دارد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا تاکید کرد: تعامل و همکاری گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور عاملی مهم در توسعه و تقویت مناسبات فیمابین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خانم وانسا مونترو نماینده مجلس ونزوئلا و هیئت همراه که برای شرکت در کنگره بین المللی زنان تأثیر گذار به تهران سفر کرده بود، یکشنبه دوم بهمن 1401 با محمد مهدی مفتح رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.



مفتح در ابتدای این دیدار با اشاره بر روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا گفت: دو ملت علیرغم فاصله جغرافیایی، اشتراکات فراوانی ازجمله روحیه استقلال طلبی و استکبار ستیزی دارند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ونزوئلا با اشاره به ضرورت فعال شدن گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در جهت ارتقاء مناسبات دوجانبه بیان کرد: تعامل و همکاری گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور عاملی مهم در توسعه و تقویت مناسبات فیمابین است.



وی در این راستا افزود: ظرفیت‌های مشترک و فراوانی برای تقویت و تحکیم روابط وجود دارد. ارتباطات و گفتگوهای پارلمانی می توانند با توجه و استفاده از این ظرفیت‌ها، فرصت‌های خوبی را فراروی دو کشور قرار دهد.



مفتح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا علیه دو کشور، فرصتی فراهم کرده تا بتوانیم بدون اتکای به غرب جهت رفع نیازهای خود تلاش کرده و به استقلال و خودکفایی واقعی دست یابیم.



قدردان حمایت های ایران از ملت ونزوئلا در دوران سخت گذشته



در ادامه این دیدار خانم وانسا مونترو نماینده مجلس ونزوئلا، مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: از حمایت های ایران از ملت ونزوئلا در دوران سخت گذشته، قدردانی می کنیم.



وی با ابراز خرسندی از سفر به تهران تصریح کرد: علیرغم تبلیغات سوء کشورهای غربی، ما در این سفر از نزدیک شاهد پیشرفت و شکوفایی و دستاوردهای خوب ایران در تمام زمینه ها بودیم.



شایان ذکر است؛ در این دیدار سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس نیز حضور داشت و به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخت./



پایان پیام

  • کد خبر : 355956
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم