خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/21 - 09:33
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزداه در دیدار رئیس گروه پارلمانی هند در APA:

ظرفیت‌های فراوان ایران و هند همکاری های بیشتری را می‌طلبد

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA در دیدار با همتای گروه پارلمانی هندی خود، گفت: ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور ایران و هند، همکاری های بیشتری را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، هیئت پارلمانی کشورمان در حاشیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی، با پرنت کور، رئیس گروه پارلمانی هند در APA، دیدار و گفتگو کرد.



علی علیزاده رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA در دیدار پرنت کور، رئیس گروه پارلمانی هند در بین المجالس آسیایی با اشاره به رابطه پایدار میان دو کشور، گفت: ما همواره شاهد رشد بالای مناسبات در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی بودیم، اما ظرفیت‌های فراوان موجود در دو کشور همکاری های بیشتری را می‌طلبد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح تعاملات میان ایران و هند در مجامع بین المللی پرداخت و ضمن ارزیابی مثبت از آن خاطر نشان کرد: مجمع مجالس آسیایی یکی از سازمان‌های بین المللی اثرگذار در دنیاست که همکاری نزدیک میان تهران _ دهلی می‌تواند منجر به  ارتقاء کیفی عملکرد این مجمع شود.



معصومه پاشائی بهرام، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی، با بیان اینکه تنوع گروه های مختلف در کشور هند نشان از وجود دموکراسی در این کشور دارد، افزود: دموکراسی حاکم بر کشور هند می تواند الگویی برای سایر کشورهای جهان باشد.



غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی کشورمان در APA و عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مناسبات میان هند و ایران همواره از روند رو به رشدی برخوردار است، گفت: روابط اقتصادی فیمابین همواره مورد توجه ماست و بخش اعظم‌ این مراودات در زمینه مواد غذایی و محصولات کشاورزی است. وی در ادامه مشکلات موجود در فرایند صادرات برخی محصولات کشاورزی به هند را تشریح و خواستار رفع آنها شد.



محمدمهدی زاهدی، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، گاندی را سمبل آزادی خواهی و مبارزه با استکبار دانست و خاطر نشان کرد: ما به خاطر زنده نگهداشتن یاد این بزرگمرد، خیابانی را در تهران به نام او نامگذاری کرده ایم.



زاهدی در ادامه ضمن برشمردن اقدامات گاندی در راستای کمک به جامعه بشریت افزود: گاندی روز عاشورا را در کشورش تعطیل رسمی اعلام کرد که نشان از روح استکبار ستیزی او دارد. وی فردی بود که با طاغوت زمان خود به مبارزه پرداخت و راه بزرگمردان تاریخ بشریت همچون امام حسین (ع) را زنده نگه داشت.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت هند در موضوع سیستم‌های هوشمند و دیجیتال، بر آمادگی کشورمان برای همکاری با این کشور در موضوع فناوری تاکید کرد.



پرنت کور: پشتیبانی‌های هند از ایران در آینده ادامه خواهد یافت



پرنت کور، رئیس گروه پارلمانی هندوستان در APA، به روابط تاریخی و فرهنگ دیرینه دو کشور اشاره کرد و گفت: مناسبات ارزشمند دوجانبه میان دو کشور فرصتی برای بهره مندی از این ظرفیت در پیشبرد اهداف مجمع مجالس آسیایی است.



رئیس گروه پارلمانی هندوستان در APA، ضمن برشمردن موضوعات مشترک در تعاملات میان دو کشور گفت: همانطور که ما در گذشته در موضوعات مختلفی از جمله برجام از ایران حمایت کردیم، این پشتیبانی‌ها در آینده نیز ادامه خواهد یافت.



وی در ادامه از حمایت مجلس شورای اسلامی از کاندیدای کشورش در اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) قدردانی کرد.



قابل ذکر است که در این دیدار جلیل رحیمی جهان آبادی عضو دیگر گروه پارلمانی ج.ا.ایران نیز حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 355234
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم