خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/02 - 11:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
فتحی در مجمع نمایندگان جوان اجلاس بین المجالس جهانی:

ظرفیت‌ جوانان در فرایند ایجاد و تقویت صلح نباید نادیده انگاشته شود

عضو گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران در مجمع نمایندگان جوان اجلاس بین المجالس جهانی، بر ضرورت توجه به نقش جوانان در فرآیند ایجاد و تقویت صلح در جهان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محسن فتحی عضو گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران که بمنظور شرکت در یکصد و چهل و چهارمین اجلاس مجمع بین المجالس جهانی در بالی اندونزی به سر می‌برد، امروز (سه شنبه٢ فروردین ١٤٠١) در مجمع نمایندگان جوان مجالس ( زیر ٤٥ سال) پیرامون نقش جوانان در تقویت فرایندهای صلح پایدار و نیز نقش جوانان در تجهیز پارلمان ها در زمینه تغییرات آب و هوایی و اقلیمی سخنرانی کرد. 



وی با اشاره به نقش برجسته جوانان مجامع مختلف در فرایند توسعه پایدار، از آنان به عنوان عناصر فعال عهده دار شکل دهی صلح پایدار و پیشگیری از خشونت در جوامع یاد کرد و گفت: ظرفیت های باالقوه جوانان در فرایند های ایجاد و تقویت صلح نباید نادیده انگاشته شود و مجالس جهان باید با رویکردهای مناسب راه را برای  ارتقاء توانمندی های جوانان برای کمک به گسترش صلح و عدالت و رفع خشونت هموار کنند.



نماینده مردم سنندج و کامیاران در مجلس شورای اسلامی همچنین در سخنرانی دیگری از گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی و اقلیمی بعنوان یک ابر مشکل فراروی جهان امروز نام برد و گفت: آشنایی نسل جوان با آخرین اقدامات و ابزار و فناوری های مربوط به پیشگیری از وقوع این پدیده نقش انکار ناپذیری دارد. 



وی افزود: ما نمایندگان جوان مجالس به تصویب و اجرای قوانین فوری و تأثیرگذار برای مقابله به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی نیاز داریم.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار  توجه بیشتر به مطالبات و خواسته های قانونی جوانان و استفاده کامل از ظرفیت های باالقوه آنان شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 339214
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار