خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 14:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در دیدار با رییس جامعة آل البیت (ع)؛

طوفان‌الاقصی موجب نفوذ صهیونیست‌ستیزی در لایه‌های اجتماعی غرب شد

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: امروزه شاهد تعمیق صهیونیست‌ستیزی در لایه‌های اجتماعی غرب هستیم که از دستاوردهای طوفان الاقصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه (۱۱ آذرماه) در جامعة آل البیت (ع) قم حضور یافت و با شیخ عبدالمجید البقشی مدیر دانشگاه مذکور گفت‌وگو کرد.



ابطحی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام دارای ابعاد مختلفی است که تاکید بر دیدگاه جهانی یکی از مولفه‌های آن محسوب می‌شود، گفت: در واقع اسلام به کل بشیرت توجه دارد لذا شاهد تاکید بر مولفه‌های مختلفی مانند عدالت هستیم که مفهومی جهان شمول دارد.



وی با بیان اینکه دانشجویان، طلاب و فارغ‌التحصیلان مجموعه آل البیت (ع) می‌توانند در تشریح مولفه‌های جهانی اسلام نقش پررنگی ایفا کنند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که اکنون زمینه شکل‌گیری نظام جهانی جدید بیش از پیش فراهم است؛ در واقع یکی عملیات طوفان‌الاقصی موجب شد فضای جدیدی در میان افکار عمومی دنیا ایجاد شود.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس در این زمینه، ادامه داد: شاید در گذشته فقط لایه نخبگانی غرب درصدد مولفه تغییر بود اما اکنون این امر به لایه های اجتماعی نفوذ یافته است.



ابطحی با اشاره به اینکه پس از انجام عملیات طوفان‌الاقصی، شاهد اعتراضات و تظاهرات مردمی در غرب علیه رژیم صهیونسیتی هستیم، بیان کرد: این مهم نشان می‌دهد مخاطبین و قلوب جدیدی برای پیوستن به جریان عدالت جویی پیدا شده است.



وی اظهار کرد: افکار عمومی غرب فاقد رهبری است لذا مشاهده می‌شود که محور غربی - عبری تلاش می‌کند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه‌ای، سینما و غیره سیاست های خود را اجرایی کند؛ در این میان برای مقابله با جریان یاد شده، بهره‌مندی از ظرفیت‌های قرآن و تکیه بر الفاظ و مولفه‌های قرآنی، به منظور اصلاح کل بشریت دارای اهمیت دوچندان است.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین اکنون مسئولیت مهمی بر دوش مجموعه هایی مانند جامعة آل البیت (ع) قرار دارد؛ در واقع باید گفتمان شهدای غزه تبیین و جهانی شود.



گفتنی است، در این دیدار شیخ عبدالمجید البقشی رییس جامعة آل البیت (ع) به تشریح اهداف و برنامه های این مجموعه پرداخت و از ظرفیت‌های نخبگان برای تشریح دستاوردهای طوفان الاقصی گفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 372297
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار