خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/27 - 18:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رییس اتاق وضعیت فلسطین؛

طوفان الاقصی سبب هم‌افزایی ملت‌ها با فلسطینیان شد

رییس اتاق وضعیت فلسطین گفت: طوفان الاقصی ثبات کرد که بهره مندی از برتری نظامی بر روی کاغذ اهمیتی ندارند زیرا اکنون صهیونیست ها در مقابل مقاومت دچار استیصال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم اندیشی اتاق وضعیت فلسطین بعدازظهر امروز (شنبه 27 مردادماه) با حضور رییس، اعضای کارگروه ها و فعالان فلسطینی در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار شد.

حسین رویوران در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی موجب شد افکار عمومی جهانی به سمت فلسطین جلب شود، گفت: به عبارتی امروزه شاهد همگرایی در میان ملت های دنیا نسبت به رهایی قدس و آزادی فلسطین اشغالی هستیم.

رییس اتاق وضعیت فلسطین اظهار کرد: به عنوان مثال در ماه رمضان امسال مشاهده شد که مردم در نقاط مختلف دنیا برای همدردی با ملت فلسطین که چیزی برای خوردن و آشامیدن نداشتند، به صورت نمادین روزه گرفتند که نشان دهنده همگرایی و هم افزایی در همراهی با ملت مظلوم فلسطین است.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی ثبات کرد که بهره مندی از برتری نظامی بر روی کاغذ اهمیتی ندارند، افزود: در واقع صهیونیست ها خودشان را برترین نیروی نظامی در دنیا معرفی می کردند و از تجهیزات مختلفی هم برخوردار هستند اما مشاهده می شود که در مقابل مقاومت دچار استیصال شده اند.

رویوران در این زمینه، ادامه داد: در واقع مقامات نظامی صهیونیست ها نمی دانند چطور باید با رزمندگان مقاومت جنگ کنند که نشان از عدم تقارن در این میدان و برتری مقاومت دارد.

رییس اتاق وضعیت فلسطین ضمن اشاره به اینکه مقامات سیاسی صهیونیستی نیز نتوانسته اند به هیچ کدام از نقشه هایی که در سرشان می پروراندند دست یابند، تصریح کرد: این مهم نیز ثابت می کند مقاومت در عرصه سیاسی نیز دارای برتری بوده و هیچ امتیازی به این رژیم اشغالگر نداده است.

وی گفت: به عنوان مثال می توان یادآور شد که صهیونیست ها همواره عنوان می کردند اسرای آنها بدون هیچ قید و شرطی باید آزاد شوند اما اکنون در عرصه عمل و گفتارهای سیاسی، بالعکس این امر مشاهده می شود و به نوعی شکست در این عرصه را قبول کرده اند.

رویوران با اشاره به اینکه صهیونیست ها چاره ای جزء خروج از نوار غزه را ندارند، اظهار کرد: شاید در ظاهر همه بگویند که صهیونیست ها آسمان غزه را تحت تسط خود دارند اما باید اظهار کرد که آنها هیچ تسلطی بر زمین و عرصه میدان ندارند لذا باید از این باریکه خارج شوند.

رییس اتاق وضعیت فلسطین بیان کرد: در این میان نباید از یاد برد که نظامیان صهیونیستی دچار ضعف شدید هستند و هزینه اداره این جنگ برای رژیم اشغاگر خیلی گران تمام می شود.

وی در این راستا، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که صهیونیست ها از روی نخست صحبت از نابودی حماس می کردند اما بعد از گذشت ماه ها، این امر تحقق نیافته که دلیل دیگری برای ثابت کردن شکست صهیونیست ها و لزوم خارج شدن آنها از این سرزمین است./

پایان پیام

  • کد خبر : 382394
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار