خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/12 - 17:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

طرح ضدایرانی کنگره آمریکا مانع تراشی برای عدم تحقق مذاکرات وین است

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس اعتقاد دارد اقدام نمایندگان کنگره با ارائه طرح ضد ایرانی در کنگره علیه لغو تحریم سپاه به نوعی مانع تراشی برای عدم تحقق مذاکرات وین است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ارائه طرح ضد ایرانی در کنگره علیه لغو تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت بایدن، گفت: قرار دادن نام سپاه به عنوان یک نهاد قدرتمند نظامی در لیست تروریست ها از سوی کاخ سفید اشتباهی غیرمنطقی و ضدایرانی بود.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها باید اشتباه خود را در جریان مذاکرات جبران کنند لذا باید نام سپاه از لیست تروریستی ایالات متحده خارج شود، اظهار کرد: در این میان برخی جریان های سیاسی مخالف دولت بایدن تلاش می کنند از این موضوع به عنوان ابزار علیه دولت حاکم در این کشور استفاده کنند لذا شاهد اراده طرحی ضدایرانی علیه لغو تحریم سپاه از سوی کنگره هستیم.



وی ادامه داد: در واقع برخی قانونگذاران جریان مخالف دولت کنونی آمریکا می خواهند با این اقدام اجازه ندهند بایدن با خارج کردن نام سپاه از لیست یاده شده و بازگشت به برجام، برگ برنده برای انخابات آتی بدست بیاورد.



رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس یازدهم افزود: در این میان باید عنوان کرد اقدام نمایندگان کنگره به نوعی مانع تراشی برای عدم تحقق مذاکرات وین است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع ایران در مذاکرات هسته ای شفاف است لذا باید نام مجموعه افرادی که در سپاه تحریم شده اند از لیست مذکور خارج شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 339348
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار