خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/09/30 - 09:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرعبداللهیان در پی اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین از سوی سازمان ملل:

طرح دموکراتیک حق برگزاری همه‌پرسی تعیین سرنوشت ملت فلسطین تصویب شود

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی تنها راه حل واقعی برای سرنوشت فلسطین را احیای کشور واحد فلسطین دانست و گفت: صهیونیست‌های غاصب جایی در آینده منطقه ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در پی اقدام اخیر مجمع عمومی سازمان ملل که با اکثریت آراء به قطعنامه «حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود» رأی داد، گفت: این اقدام، گام مهمی در مسیر احقاق حقوق ملت فلسطین است.



دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ثبت اخیر طرح جمهوری اسلامی  ایران مبنی بر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین از طریق برگزاری رفراندوم با مشارکت ساکنان اصلی فلسطین، در سازمان ملل متحد، عنوان کرد: کشورها و ملت های جهان متوجه شده اند که بی ثباتی و ناامنی که امروز صلح و امنیت منطقه و اروپا را تهدید می کند، ناشی از اشغال سرزمین فلسطین و تداوم تجاوز و قتل عام ملت مظلوم فلسطین از سوی صهیونیست ها است.



وی همچنین از سازمان همکاری های اسلامی و اتحادیه عرب درخواست کرد با تصویب و حمایت از طرح دموکراتیک حق برگزاری همه پرسی تعیین سرنوشت ملت فلسطین، گام اساسی برای حل مهمترین مساله جهان اسلام بردارند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به جعلی بودن رژیم صهیونیستی و تأکید بر اینکه در طرح سیاسی جمهوری اسلامی بر «حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین از طریق برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصلی فلسطینی اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی» تایید شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه حل واقعی و ممکن، احیای کشور واحد فلسطین به پایتختی قدس است و صهیونیست های غاصب و تروریسم که دین یهود را نیز به سخره، بازی و گروگان گرفته اند، جایی در آینده منطقه نخواهند داشت./



خبرنگار: فوأد فاضلی



پایان پیام

  • کد خبر : 292855
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار