خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/15 - 14:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

طالبان باید پاسخگوی افزایش اقدامات تروریستی در افغانستان باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طالبان باید پاسخگوی افزایش اقدامات تروریستی در افغانستان باشد و اقدامات پیشگیرانه ای در این زمینه انجام دهد.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص نگرانی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های تروریستی در افغانستان، گفت: متاسفانه جریان افراطی و خششونت طلب سعی می کند از تنش های منطقه استفاده کند از این رو هر جایی که بحران رخ می دهد، حضور پیدا می کنند که عراق، سوریه و افغانستان مصداق های این مهم هستند.



نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت بی ثبات در افغانستان با شرایط خاصی مستقر شده لذا زمینه بروز ناامنی در این کشور فراهم شده است، اظهار کرد: افغانستان در التهاب است و این بی نظمی و عدم حاکمیت مردم در سرنوشت خودشان، زمینه ساز ظهور و بروز جریان های تند تروریستی شده است.



وی با اشاره به اینکه لطمه افزایش اقدامات تروریستی موجب نگرانی برای مردم این کشور و حتی همسایگان و دیگر کشورهای منطقه شده است، ادامه داد: بنابراین طالبان باید از این سرزمین مراقبت کند تا گروه های تروریستی القائده و داعش از عدم ثبات سیاسی و امنیتی افغانستان سوءاستفاده نکنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: طالبان باید اقدامات تنبهی برای بی ثبات کنندگان این کشور پیش بینی کند تا صداقت خودش را اثبات کند؛ همچنین طالبان باید پاسخگوی افزایش اقدامات تروریستی باشد و اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان کشورهای منطقه نیز باید هوشیار باشند تا این رویه به دیگر کشورها کشانده نشود.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با بیان این‌که به شدت نگران فعالیت‌های تروریستی در افغانستان هستیم، بر آزاد کردن دارایی های مسدود شده مردم افغانستان تأکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 338328
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار