خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/07 - 08:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :

طالبان باید نسبت به تامین امنیت مرزهای مشترک اقدام کند/ لزوم اقدام دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دستگاه دیپلماسی باید به طالبان تاکید کند که نسبت به مسائل مرزهای مشترک اشراف داشته باشند زیرا قرار نیست جمهوری اسلامی خسارت بیشتری بپردازد.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت برقراری تامین امنیت مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان، گفت: پیش از روی کار آمدن طالبان شاهد مشکلات کنونی در مرزها نبودیم زیرا حاکمیت دولت مستقر و باثبات در افغانستان سبب حاکمیت امنیت خصوصا در نوار مرزی بود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اما با اتفاقاتی که رخ داد و نداشتن ساختار طالبان و  همچنین وجود اختلاف و عدم هماهنگی در سطوح  بالای رهبری طالبان خصوصا میان رهبران کابل و قندهار با ولایاتی مانند نیمروز و هرات شاهد بروز ناامنی در نوار مرز مشترک هستیم.



وی ادامه داد: در واقع هر فردی ساز خودش را می زند و این ناهماهنگی سبب ایجاد خودسری در نوار مرزی ایجاد شده است؛ شخصا در بازدید از نوار مرزی مشاهده کرده افرادی اقدام به تیراندازی می کنند که طبق قوانین قابل قبول نیست.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی باید به طالبان تاکید کند که نسبت به مسائل مرزهای مشترک اشراف داشته باشند، افزود: در واقع قرار نیست جمهوری اسلامی خسارت بیشتری  در این راستا پرداخت کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک مسائل مرز مشترک باید از سوی دو کشور انجام شود نه اینکه کشورمان به طور یکجانبه صرفا به تامین امنیت و ثبات مرز بپردازد./



پایان پیام

  • کد خبر : 348265
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار