خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/12 - 13:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده:

ضرورت فراهم شدن بستر مذاکرات صلح در یمن/ نظامیان متجاوز باید از یمن خارج شوند

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس ضمن تاکید بر اینکه رفع محاصره یمن و برقراری آتش بس دائمی می‌تواند به پایدار شدن شرایط یمنی‌ها کمک کند، گفت: بستر مذاکرات صلح باید در یمن فراهم شود که این موضوع نیازمند خروج نظامیان و عدم مداخله قدرت‌های بیگانه است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات وزیر امورخارجه کشورمان مبنی بر ضرورت رفع مشکلات یمن، گفت: صلح و امنیت پایدار منطقه به دلیل تجاوز به یمن دچار خدشه شده و این موضوع بر دیگر کشورها نیز تاثیر منفی گذاشته است.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به عبارتی تجاوز به یمن علاوه بر اینکه موجب کشتار هزاران غیرنظامی بی گناه شده است، زمینه بروز تنش در منطقه را رقم زده که این همان سیاست غربی ها به سرکردگی واشنگتن برای غرب آسیا است.



وی با بیان اینکه آمریکایی ها از جنگ و بحران یمن سوءاستفاده کرده و با فروش تسلیحات نظامی تلاش کردند به سود و تجارت خودشان برسند، ادامه داد: این مهم در حالیست که در مقابل جنایات یمن نیز سکوت کردند تا این روند ادامه یابد و این روزها نیز شاهد غارت اموال و ثروت ملی این کشور هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه رفع محاصره یمن و برقراری آتش بس دائمی می تواند به پایدار شدن شرایط یمنی ها کمک کند، افزود: باید بستر مذاکرات صلح در یمن فراهم شود که این موضوع نیازمند خروج نظامیان و عدم مداخله قدرت های بیگانه است.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: ارسال کمک های انسان دوستانه و دارویی به مردم یمن نیز نباید فراموش شود چراکه یمنی ها دچار مشکلات زیادی در این زمینه ها هستند./



پایان یام

  • کد خبر : 367639
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار