خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 17:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین:

ضرورت امدادرسانی به بیش از 84 هزار مجروح و زخمی در غزه/ سوءتغذیه کودکان سبب بروز فاجعه انسانی می‌شود

رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین گفت: سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی باید به طور جدی به موضوع مجروحان و زخمی ها در غزه بپردازند تا مسئله کمک رسانی به مردم این منطقه جنبه عملیاتی به خود بگیرد و اوضاع بهداشتی و درمانی در این جغرافیای محدود، سامان یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین بعدازظهر امروز (سه شنبه 22 خردادماه) با حضور علی اکبر داوودآبادی رییس و تعدادی از اعضای کارگروه و همچنین فعالان عرصه پزشکی و درمان در حوزه بین الملل در علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

داوودآبادی، رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین در این نشست به آمار قربانیان جنگ غزه اشاره کرد و گفت: از هفت اکتبر تا به امروز بیش از سی و هفت هزار انسان بی گناه با بی رحمانه ترین روش های کشتار جمعی به شهادت رسیده اند.

وی در این زمینه، اظهار کرد: در این میان بیش از هشتاد و چهار هزار نفر اعم از زنان و کودکان نیز مجروح و زخمی شده اند که با توجه به اوضاع نابسامان مراکز بهداشتی و بیمارستان ها در غزه و همچنین کمبود دارو و تجهیزات پزشکی، شرایط خوبی ندارند و حتی این موضوع بر افزایش آمار قربانیان نیز اثرگذار است.

داوودآبادی با بیان اینکه محاصره کنونی غزه موجب شده آمارهای یاد شده روز به روز افزایش یابد و این امر تبدیل به بروز فاجعه انسانی در سرزمین های اشغالی شده است، افزود: باید بیمارستان های صحرایی در نزدیکی غزه برپا شود و مجروحان به منظور درمان به این مکان ها منتقل شوند.

رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین تصریح کرد: همچنین باید مجروحان و زخمی هایی که دچار قطع عضو شده اند نیز برای درمان به مراکز درمانی و بهداشتی دیگر کشورها منتقل شوند تا درمان آنها عملیاتی شود وگرنه این امر آثار مخربی بر جای می گذارد.

وی در این رابطه، گفت: متاسفانه در این میان شاهد سوءتغذیه کودکان در غزه نیز هستیم؛ چنین موضوعی سبب شده برخی از این کودکان جان خود را از دست بدهند لذا کشورهای دنیا خصوصا کشورهای اسلامی باید وارد عرصه شوند و با تکیه بر ابرازهای سیاسی و دیپلماتیک، جلوی بروز فاجعه بزرگ تر را بگیرند.

داوودآبادی در ادامه این نشست به جنایت هولناک صهیونیست ها در اردوگاه النصیرات و مناطق اطراف آن در مرکز نوار غزه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این مهم در حالیست که دبیرکل سازمان ملل در مواجهه با آن، فقط شهادت و مجروح شدن صدها فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم می کند.

رییس کارگروه بهداشت، درمان، امداد و نجات اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، خاطرنشان کرد: در واقع سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی باید به طور جدی وارد موضوع شوند تا مسئله کمک رسانی به مردم غزه جنبه عملیاتی به خود بگیرد و اوضاع بهداشتی و درمانی در این جغرافیای محدود، سامان یابد.

گفتنی است، اعضای کارگروه و همچنین فعالان عرصه پزشکی و درمان در حوزه بین الملل نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود در خصوص راه ها و چگونگی کمک رسانی به مردم غزه پرداختند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379475
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار