خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 11:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری:

شکست طرح عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی بدلیل تحولات منطقه‌ای

نماینده مردم خمین در مجلس اعتقاد دارد: تحولات منطقه ای و همچنین شرایط ناپایدار داخلی رژیم صهیونیستی بر کم رنگ شدن موضوع عادی سازی تاثیر مهمی گذاشته است.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با تغییر موضع کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: امروز بسیاری از دولت های منطقه خصوصا حاشیه خلیج فارس متوجه شده اند که رژیم جعلی اسرائیل درصدد کسب مشروعیت است و موضوع عادی سازی روابط صرفا ابزاری برای تحقق این دسیسه است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع صهیونیست ها تلاش می کردند از طریق بازگشایی سفارتخانه ها و مراودات اقتصادی به دنیای بین الملل نشان دهند که منزوی نیستند و سیاست خارجی آنها در حال توسعه است.



وی ادامه داد: این مهم در حالیست که اکنون مشاهده می شود رسانه ها از عدم هر گونه گفت و گو برای پذیرش عادی سازی از سوی سعودی ها خبر داده اند؛ همچنین نهادها و انجمن های بحرینی نیز اقدام به صدور بیانیه علیه توافق دولتشان با صهیونیست ها کرده اند که بیانگر عدم پذیرش این رژیم جعلی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه صهیونیست ها رژیمی اشغالگر هستند و طی دهه های طولانی ملت فلسطین را آواره کرده اند، افزود: این موضوع درس عبرتی برای کشورهای منطقه شده است؛ هر چند دیر اما آنها دریافته اند ارتباط با صهیونیست ها صرفا موجب منفور شدن‌شان در مقابل افکار عمومی دنیا و جهان اسلام می شود و نهایتا به نقطه ای برای اشغال صهیونیست ها تبدیل می شوند.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد تحولات منطقه ای و همچنین شرایط ناپایدار داخلی این رژیم نیز بر موضوع عادی سازی تاثیر پررنگی داشت زیرا نشان داد صهیونیست ها هم پیمان خوبی خصوصا برای روزهای سخت نیستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368298
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار