خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/20 - 11:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
راستینه با اشاره به استعفای منصور هادی مطرح کرد

شکست تلاش مذبوحانه عربستان برای تحمیل دولت دست‌نشانده در یمن

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است تلاش‌های جبهه عبری-عربی با مقاومت ملت یمن به نتیجه نرسید و آنچه مشهود است موفقیت این جبهه و یکپارچگی آنها در دفاع از منافع ملی آنها است که دولت‌های دست‌نشانده را منحل می‌کند.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، استعفای منصور هادی را گام دیگری در مسیر پیروزی جبهه مقاومت یمن و ملت این کشور برای احقاق حقوق آنها دانست و گفت: قطعا دخالت های بیجای برخی کشورها نمی تواند باعث شود، ملت این کشور اجازه حکومت بیگانگان بر آنها را بدهند و همین امر روزگار نوینی در عرصه سیاست منطقه خواهد بود.



نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه عوامل زیادی در تحولات میدانی یمن نقش آفرین است، اظهار داشت: نقش کشورهای همسایه و سایر تحولات غرب آسیا و همچنین نقش جبهه مقاومت و جریان انصارالله در تحولات این کشور بسیار تأثیر گذار بوده و مهم ترین آن یکپارچگی نقش جبهه مقاومت و تأثیر شگرف آن در مقابله با خودکامگی حاکمانی بوده که مشروعیت مردمی نداشته اند.











احمد راستینه هفشجانی


وی همچنین تصریح کرد: حذف رئیس جمهور مستعفی یمن نشان از نتیجه بخشی گام های بلندی دارد که یمنی ها برای کوتاه کردن دست سعودی و ایالات متحده آمریکا از کشور خود برداشتند و مقاومت انصارلله یمن نیز این جایگاه را تثبیت کرد.



راستینه همچنین فشار عربستان برای تحمیل دولتی دست نشانده در یمن را تلاشی مذبوحانه خواند و افزود: انسجام ملت یمن در دفاع از تمامیت ارضی خود، معادلات آمریکا و عربستان را تغییر داد و امروز این کشور به سمت تشکیل حکومتی می رود که برخاسته از بطن آن باشد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: تلاش های جبهه عبری-عربی با مقاومت ملت یمن به نتیجه نرسید و آنچه مشهود است موفقیت جبهه مقاومت و یکپارچگی آنها در دفاع از منافع ملی آنها است./



پایان پیام

  • کد خبر : 339774
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار