خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 11:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده مشکینی:

شورای امنیت زمینه‌ساز سیطره برخی کشورها بر ملت‌ها شده است/ لزوم تغییر ساختار با مشارکت همه کشورها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: وجود حق وتو و غیره در شورای امنیت موجب شده تعداد محدودی از کشورها برای سایر ملت ها و کشورهای دنیا تصمیم گیری کنند که به نوعی استسمار بین المللی تلقی می شود.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص درخواست آلمانی ها برای اصلاح ساختار نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت:  ساختار شورای امنیت غیرعادلانه بوده و شکی در این موضوع نیست زیرا امروزه به نماد مناسبات غیرعادلانه تبدیل شده است.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع وجود حق وتو و غیره موجب شده تعداد محدودی از کشورها برای سایر ملت ها و کشورهای دنیا تصمیم گیری کنند که به نوعی استسمار بین المللی تلقی می شود.



وی در این رابطه، ادامه داد: نباید فراموش کرد بسیاری از این سازمان ها و شوراهای بین المللی بعد از جنگ جهانی دوم و با انگیزه سیطره بر کشورهای دنیا، آن هم بدون جنگ و درگیری شکل گرفتند و در راس همه این کشورها ایالات متحده قرار داشت تا بتواند بر ملت های مختلف اعمال قدرت کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که امروزه کشورهایی مانند چین، هند و غیره وجود دارند که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارند اما نمی توانند نظری ارائه دهند اما یکسری قدرت ها با نظراتشان، سرنوشت میلیاردها نفر را تحت الشعاع قرار می دهند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تایکد بر اینکه آلمانی ها را دلسوز مردم دنیا نمی‌دانم که چنین خواسته ای را مطرح کرده اند، افزود: تغییر در ساختار سازمان ملل خصوصا شورای امنیت می تواند به تحقق عدالت در دنیا کمک شایانی کند اما به نظر می رسد آلمانی ها علاقمند هستند در کنار شرکای اتمی دارای حق وتو خود قرار بگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368285
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار