خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/29 - 11:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به بلینکن:

شهروندان ایرانی به جرم‌های واهی در زندان‌های آمریکا هستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کاخ سفید باید پاسخ دهد چرا شهروندان ایرانی را به جرم های واهی دستگیر و زندانی کرده است.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین رابرت مالی نماینده ویژه این کشور در امور ایران درباره موضوع زندانیان، گفت: زندانیان دستگر شده به دلیل تخلفاتی که انجام داده و همچنین چون دوتابعیتی هستند، ایران حق دارد در مورد آنها تصمیم گیری کند.



نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این افراد به دلیل دوتابعیتی بودن از سویی شهروند مجرم و متخلف محسوب شده و از سویی دیگر جاسوس تلقی می شوند لذا سیستم قضائی با آنها برخورد کرده است.



وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه ایالات متحده نمی تواند صحبت از عدالت و رعایت حقوق اولیه انسان ها کند، ادامه داد: آمریکایی ها هیچ وقت نمی توانند آثار ضدبشری خودشان در گوآنتانامو و ابوغریب را از تاریخ محو کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کاخ سفید باید پاسخ دهد چرا شهروندان ایرانی را به جرم های واهی دستگیر و زندانی کرده است، افزود: این افرادی جرمی ندارند، بلکه جرم شان فقط ایرانی بودن و مسلمان بودن است.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی می تواند بپذیرد برای نجات شهروندان خودش از ظلم آمریکا، چند جاسوسی که سوخته و لو رفته محسوب می شوند را تبادل کند تا شهروندان مظلوم از چنگال آنها خلاص شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347659
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار