خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/16 - 11:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یوسفی تشریح کرد

شروط اثرگذاری میانجیگری برای حل اختلاف کشورهای عربی با ایران

نماینده مردم اهواز در مجلس، شروط لازم برای اثرگذاری و نتیجه بخشی میانجی‌گری عمان برای حل اختلاف کشورهای عربی با ایران را تشریح کرد.

مجتبی یوسفی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه گفته می شود سلطان عمان میانجیگر حل اختلاف بین ایران و کشورهای عربی است، گفت: ایران در طول تاریخ برای کشورهای همسایه  و دنیا معاند نبوده و هیچ وقت حمله کننده به هیچ کشوری نبوده است، با این حال شاهد هستیم که کشورهای استکباری از جمله آمریکا با زیاده خواهی در عرصه سیاست خارجی سیاست های غلطی را در منطقه پیش می برند و با جنگ های نیابتی برای از بین بردن مسلمانان اقدام می کنند.



نماینده مردم اهواز در مجلس با تاکید براینکه حسن نیت ایران برای همه قابل اثبات است، ادامه داد: ایران در شرایط سخت حامی کشورهای عربی بوده است، ایران هرگز به دنبال ماجراجویی در منطقه نبوده و به عنوان جزیره ثبات در منطقه شناخته می شود، ما همراه با کشورهای دنیا ارتباط خوبی داریم مگر کشورهایی که زیاده خواه هستند.



عضو کمیسیون عمران با اشاره به زیاده خواهی کشور عربستان، بیان کرد: عربستان باید پاسخ دهد در جنگ یمن چه نقش دارد، برای تقویت تروریست و حفظ داعش چه کارهایی انجام داده است.



وی خطاب به کشورهای منطقه اظهار داشت: این کشورها باید بدانند ایران در منطقه برایشان همیشه یار وفادار است چرا که ما منادی صلح و دوستی بوده ایم.



یوسفی در ادامه گفت‎وگو با تاکید براینکه ایران از میانجیگری عمان و هر کشور دیگری برای بهبود روابط استقبال می کند، گفت: اگر گفت‌وگوها با شرط تغییر سیاست‌های طرف مقابل باشد، نه گفتمانی مبتنی بر ادبیات ضعف، از میانجیگری هر کشوری از جمله عمان استقبال می کنیم.



عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: در واقع اگر با ادبیات حاج قاسم ها و فخری زاده ها همراه با نگاه روحیه خودباوری مذاکرات پیش برود اثرگذار خواهد بود اما اگر عمان یا هر کشوری بخواهند از موضع قدرت و دست برتر در معادلات کشور دخالت کنند و بخواهند به نوعی سیاست های استکباری آمریکا را در منطقه انجام دهند میانجیگری نتیجه ای نخواهد داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 311452
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار