خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/18 - 18:12
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

شرح وظایف و اهداف کارگروه‌های اتاق وضعیت فلسطین تبیین شد/ ابطحی: ضرورت تصویرسازی از عملکرد جبهه مقاومت در مقابل استکبار

شرح وظایف و اهداف کارگروه‌های تخصصی اتاق وضعیت دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های ملی و بین‌المللی، تبیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه‌های اتاق وضعیت دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیرکل، روسا و اعضاء کارگروه‌ها در دو نوبت صبح و عصر امروز (دوشنبه ۱۸ دی ماه) برگزار شد.



سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی در این نشست بر ضرورت جذب اعضای افتخاری به منظور اجرای برنامه‌های پیش بینی شده تاکید کرد و خواستار نیازسنجی از سوی کارگروه‌های تخصصی شد.



وی تصویرسازی از عملکرد جبهه مقاومت در مقابل دنیای استکبار را امری مهم دانست و تصریح کرد: خنثی سازی اقدامات دشمن در جنگ ادراکی امری ضروری است لذا همه افراد تأثیرگذار در این عرصه باید به وظایف خود عمل کنند.



ابطحی همچنین تقابل رسانه‌ای با دشمن صهیونیستی-آمریکایی را امری ضروری برشمرد و اظهارکرد: امروزه جبهه عدالت‌خواهی در مقابل دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب شکل گرفته لذا باید با تولیدات نافذ رسانه ای شکست جبهه ظلم برای افکار عمومی دنیا به تصویر کشیده شود.



بر اساس این گزارش، شائق رییس کارگروه اقشار ویژه از استقبال جامعه هنری و فرهنگی کشور برای تولید آثار فاخر هنری به منظور حمایت از مظلومان فلسطینی گفت و تصریح کرد: خوشبختانه با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد، برنامه ریزی های خوبی در این زمینه صورت گرفته است‌.



در این بین، شکیبایی رییس کارگروه رسانه نیز بر اهمیت توجه رسانه‌های کشور به مسئله فلسطین تاکید و بیان کرد: متاسفانه خلع وجود رسانه تخصصی در زمینه تولید محتوای مربوط به فلسطین حس می شود لذا دستگاه های مربوطه باید در این زمینه تدبیر کنند.



همچنین عرب، رییس کارگروه تولیدمحتوا ضمن بیان گزارشی از میزان تحلیل‌های ارائه شده از سوی کارشناسان این کارگروه طی هفته های اخیر، بر لزوم ایجاد هماهنگی میان رسانه‌های جمعی داخلی برای پوشش اخبار و مطالب مربوط به سرزمین های اشغالی گفت.



در این نشست روسا و اعضای کارگروه‌های حقوقی، امداد و نجات، دانشگاه و مراکز آموزشی، رسانه، تولید محتوا، اقشار ویژه، مراسم و اقدامات، طرح و برنامه، هنر و ادبیات، حوزه خواهران، زنان و کودکان به تشریح اقدامات صورت گرفته طی ماه های اخیر پرداختند.



همچنین شرح وظایف در حوزه‌های ملی و بین‌المللی، حیطه مسئولیت‌ها و وظایف و اهداف ملی و بین‌المللی هر کارگروه از سوی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی تبیین شد.



گفتنی است، روسای کارگروه‌های اتاق وضعیت فلسطین نیز به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و برنامه‌های آتی کارگروه متبوع خود را تشریح کردند.



هم‌افزایی و انسجام، برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی برای اجرای برنامه‌های آتی اتاق وضعیت فلسطین در مناسبت‌هایی مانند روز غزه، ماه مبارک رمضان و غیره از جمله موضوعاتی بود که اعضای حاضر در نشست مشترک کارگروه‌ها بر آن تاکید داشتند.



در این بین مقرر شد، کارگروه‌های اتاق وضعیت دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی در نشست آتی، ارکان و شیوه اقدامات آینده خود را تدوین و به منظور بررسی نهایی به دبیرکل ارائه کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 374297
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار