خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/20 - 10:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

شاهد فصل نوینی از همکاری مشترک میان ایران-ارمنستان هستیم/ لزوم ارتقاء سطح روابط دوجانبه

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد فصل نوینی از همکاری های ایران و ارمنستان در حال شکل گیری است لذا باید از همه ابزارهای قانونی، مراودات دیپلماتیک و دیپلماسی پارلمانی بهره ببریم.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با استقبال نخست وزیر ارمنستان از مشارکت شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های زیرساختی این کشور، گفت: ایران اعلام کرده دور جدیدی از همکاری با کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی را آغاز کرده است که ارمنستان نیز در زمره این کشورها محسوب می شود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم در جهت ارتقاء همکاری با کشورهای همسایه در اقداماتی را در دستور کار قرار داده اند، اظهار کرد: بدون شک ارمنستان یکی از کشورهایی است که می تواند در قفقاز جنوبی کمک کند تا روابط ایران با سایر کشورها در زمینه های اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و غیره ارتقاء یابد.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران  با همکاری ارمنستان و گرجستان می تواند کریدور جنوب-شمال را محقق کند، ادامه داد: در این میان باید یادآور شد مراودات تاریخی دو کشور نشان می دهد ایران و ارمنستان می توانند مکمل یکدیگر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی نیز باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه همسایگان باید برای تحقق صلح و دستیابی به امنیت با یکدیگر همکاری داشته باشند، افزود: ایران در این خصوص تاکید کرده  برای همکاری با همسایگان جدی است زیرا موضوعات مذکور میان همه کشورها مشترک تلقی می شود.



مقتدایی گفت: قطعا فصل نوینی از همکاری های ایران و ارمنستان در حال شکل گیری است و سفرهای اخیر مقامات دو کشور بیانگر این مهم است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از همه ابزارهای قانونی، مراودات دیپلماتیک و دیپلماسی پارلمانی و غیره به عنوان بخش های مکمل بهره ببریم تا اهداف پیش بینی شده در روابط دوجانبه محقق شود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد همسایگان نباید زمینه حضور کشورهای خارجی را در منطقه فراهم کنند زیرا حضور آمریکایی ها یا رژیم اشغالگر قدس مخل امنیت است و سبب تنش آفرینی می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 345399
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار