خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/07 - 15:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده با اشاره به برگزاری کنفرانس جاده توسعه در بغداد؛

شاهد شکل‌گیری منافع اقتصادی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم/ غرب آسیا دچار تحولات گسترده می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برگزاری کنفرانس جاده توسعه در بغداد با حضور ایران و کشور‌های عربی، بیانگر تحولات گسترده در منطقه غرب آسیا و تنش زدایی و بهبود روابط است.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برگزاری کنفرانس جاده توسعه در بغداد با حضور ایران و کشور‌های عربی، گفت: امروزه شاهد تغییر و تحولات گسترده ای در منطقه غرب آسیا خصوصا خلیج فارس هستیم و بر این اساس کشورهای همسایه بدنبال تنش زدایی و بهبود روابط با یکدیگر هستند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محور عبری-غربی تلاش های متعددی برای برهم زدن روابط حسنه میان کشورهای منطقه کردند، اظهار کرد: به عبارتی تا چندی پیش سیاست های صهیونیستی در دستورکار برخی دولت ها قرار داشت اما متوجه شدند که این رویه صرفا به ضررشان بوده و همپیمانانی مانند آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل صرفا به دنبال تامین منافع خودشان هستند.



وی با اشاره به اینکه بهبود روابط تهران و ریاض موجب شد کشورهای دیگر در حاشیه خلیج فارس دریابند که جمهوری اسلامی بدنبال منافع منطقه بوده و اقداماتش موجب برقراری ثبات و امنیت پایدار شده است، ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که سطح روابط دیپلماتیک افزایش یافته و دولت ها می خواهند پروژه های اقتصادی و تجاری مشترک انجام دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال برگزاری کنفرانس جاده توسعه در بغداد با حضور ایران و کشور‌های عربی مصداق بازر این امر محسوب می شود؛ چراکه مسیر ترانزیتی ایجاد می شود که خلیج فارس را به اروپا متصل می کند و این امر به معنای گره خودن اقتصاد کشورهای منطقه و همسایه به یکدیگر است.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک موازنه روابط سیاسی و دیپلماتیک در منطقه تغییر کرده و از این پس شاهد رویدادهای مشترک میان ایران و کشورهای همسایه خصوصا در خلیج فارس خواهیم بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 362445
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار