خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
انتقاد مالکی از عدم پایبندی طالبان به تعهدات بین المللی؛

شاهد روانه شدن حق‌آبه ایران به سمت گود زره هستیم/ مجلس و دولت درصدد تامین حقوق مردم هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه امروزه شاهد روانه شدن حق‌آبه ایران به سمت گود زره هستیم، گفت: معاون سیاسی دولت و کمیسیون امنیت ملی مجلس به طور جدی پیگیر تامین حقوق کشورمان از افغانستان هستند.

 فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت مسئله خشک شدن دریاچه هامون و ضرورت تامین حق‌آبه کشورمان از افغانستان، گفت: تهران و کابل روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی با یکدیگر دارند و این موضوع فراتر از تغییرات ساختاری و سیاستی این کشور است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عبارتی جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده از افغانستان حمایت کند و در حوزه های مختلف حسن نیت خودش را نشان داده است.



وی با بیان اینکه پس از روی کار آمدن هیات حاکمه جدید افغانستان مسائل دوجانبه دستخوش تغییراتی شده است، ادامه داد: این موضوع بر تامین حق‌آبه کشورمان تاثیر جدی گذاشته است که بر خلاف قوانین بین المللی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه شاهد روانه شدن حق‌آبه ایران به سمت گود زره پاکستان هستیم که بر خلاف قوانین بین المللی و حتی حقوق بشر است، افزود: بر این اساس مردم استان سیستان و بلوچستان دچار آسیب و چالش های اساسی در آینده ای نزدیک خواهند شد که باید این موضوع به شدت پیگیری شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رییس جمهوری نیز معاون سیاسی دولت را مامور پیگیری حق‌آبه ایران از افغانستان تعیین کرده تا این حق بین المللی بدست بیاید، خاطرنشان کرد: در این میان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قوه مقننه نیز در جلساتی با حضور مسئولان مربوطه پیگیر روند تامین حق‌آبه کشورمان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359511
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم