خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/20 - 14:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
دیدار سفیر عراق در تهران با حسن پور:

شاهد رشد روابط اقتصادی و تجاری تهران و بغداد هستیم

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در سال های اخیر شاهد رشد روابط اقتصادی و تجاری تهران و بغداد بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، شهباز حسن پور بیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز سه‌شنبه بیستم دی ماه  با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران دیدار و گفتگو کرد.



حسن پور در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب و رو به رشد تهران-بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق روابط دیرینه و مستحکمی با یکدیگر داشته‌اند و با همکاری‌های هرچه بیشتر دو کشور در عرصه های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی، این روابط تعمیق خواهد یافت.



نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش‌های اقتصادی و تجاری فرصتهای زیادی جهت توسعه روابط فیمابین وجود دارد که حوزه‌های کشاورزی، محصولات معدنی و فلزی، سنگهای تزئینی، کشت پسته و خرما و محصولات جالیزی، گلخانه‌ای و مرکبات نمونه‌هایی از این فرصت‌هاست که باید در راستای منافع دو کشور از آن بهره برد.



نماینده مردم شریف بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بوده‌ایم.



وی افزود : جمهوری اسلامی ایران از جمله استان کرمان از ظرفیت‌های گسترده تولیدی، فنی، علمی و صنعتی برخوردار است که می‌تواند به نحو شایسته ای در راستای منافع دو کشور استفاده شود.



روابط اقتصادی ایران و عراق در سطح خوب و قابل قبولی است اما باید تقویت شود



نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران نیز در این دیدار گفت: روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق روابطی مستحکم، دیرینه و قوی در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بویژه پارلمانی است.



وی روابط خوب دو کشور را مورد توجه کشورهای منطقه خواند و گفت: روابط دو کشور در عرصه های مختلف از جمله روابط اقتصادی در سطح خوب و قابل قبولی است که باید با تلاش‌های مشترک فیمابین تقویت شود.



نصیر عبدالمحسن عبدالله در پایان رفت و آمدهای سیاسی را عامل مهمی در راستای توسعه و تقویت روابط فیمابین دانست و افزود: دیدارهای زیادی میان مسئولین دو کشور در حوزه های مختلف صورت گرفته است که امیدواریم زودتر به مرحله اجرایی رسیده و در آینده نزدیک از نتایج آن بهره‌مند شویم./



پایان پیام

  • کد خبر : 355181
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم