خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/23 - 10:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در نشست اعضای هیات شورای سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین؛

شاهد خلاء ایدئولوژیک در غرب هستیم/ گفتمان مبتنی بر عدالت و رهایی از سلطه نیاز بشر است

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: پس از شکل گیری خلاء ایدئولوژیک، باید برای پر کردن این امر بر اساس گفتمان های مشترک بشری و نیازهای همه انسان ها مبتنی بر عدالت و رهایی از سلطه ظالمان و ستمگران اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین شامگاه شنبه (۲۲ اردیبهشت ماه) در نشست اعضای هیات شورای سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین و نمایندگان غرفه های مقاومت در نمایشگاه کتاب با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امروزه شاهد شکل گیری خلاء ایدئولوژیک در شرق و غرب جهان و فروپاشی اندیشه های آمریکایی خصوصا بعد از برپا خواستن دانشجویان عدالت خواه در بیش از دویست دانشگاه ایالات متحده در عصر حاضر هستیم.

وی اظهار کرد: بر این اساس ضرورت تغییر در گفتمان مسلمانان، نیروهای انقلابی و محور مقاومت بیش از پیش حس می شود لذا با درک این خلاء ایدئولوژیک، باید برای پر کردن این امر بر اساس گفتمان های مشترک بشری و نیازهای همه انسان ها مبتنی بر عدالت و رهایی از سلطه ظالمان و ستمگران اقدام شود.

دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور فلسطین خطاب به جمع حاضر، افزود: بنابراین از تولیدکنندگان محصولات هنری_فرهنگی و کسانی که برای فلسطین قلم می زنند، درخواست می شود در شرایط فعلی با درک این تحولات، قلم و محصولات خود را به سمت تولیدات فرهنگی سوق دهند که عامه بشر با آنها به سمت ظلم ستیزی و عدالت خواهی حرکت کند.

ابطحی در این راستا، تصریح کرد: در واقع شاهد شکل گیری جهان جدیدی خواهیم بود که مبنای ارتباطات عالمی در آن، قسط و عدل است و انسان هایی (مستضعفان) که تاکنون در تحولات سیاسی نقشی پیدا نکرده بودند، پیروز خواهند بود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: به عبارتی این محصولات باید به سمتی سوق یابد که همه بشر قلم زده شده را بفهمند و همه بشر بر کلمه مشترک عدالت برای پذیرش جهان جدیدی که به فضل خدا سراسر عدل و داد خواهد بود، آماده شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 378270
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار