خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/25 - 10:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی با اشاره به بیانیه ضدایرانی گروه G7؛

شاهد افول قدرت گروه هفت هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد دیگر دوران سردمداری اقتصادی گروه هفت تمام شده و شاهد نمایش قدرت اقتصادی از سوی ایران، چین، روسیه و کشورهای عضو اوراسیا، شانگهای، بریکس و ... هستیم.

حسن همتی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به بیانیه ضد ایرانی رؤسای وزارتخانه‌های مالی و بانک‌های مرکزی هفت کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G7)، گفت: غربی ها در گذشته با تکیه بر توانمندی نظامی اقدام به تهدید کشورها و دولت ها می کردند و بر این اساس  به سیاست های خودشان دست می یافتند.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد:  چند دهه است که این سیاست و رویه منسوخ شده زیرا برای ابرقدرت ها هزینه های زیادی در پی داشت لذا این کشورها به اعمال سیاست های تحریمی و محدودیت های اقتصادی روی آوردند که مصداق بارز این امر تحریم های یکجانبه کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی است.



وی ادامه داد: بر این اساس مشاهده می شود که ایران به سوئیفت به عنوان یک سازوکار مالی بین المللی دسترسی ندارد زیرا ایالات متحده نمی خواهد ایران به درآمدهای نفتی خودش دسترسی داشته باشد و بتواند به راحتی با دنیا تعامل و تبادل بازرگانی و تجاری داشته باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اکنون نیز کشورهای غربی از جمله آمریکا، کانادا و چند کشور اروپایی عضو گروه هفت متوجه قدرت ایران در عرصه های مختلف شده اند، افزود: بنابراین می خواهند با صدور چنین بیانیه هایی که اقتصاد ایران را هدف گرفته، نارضایتی در جامعه ایجاد کرده و دولت را ناتوان جلوه دهند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروه هفت خودشان را سردمداران قدرت های اقتصادی و صنعتی در دنیا می دانند و می خواهند کشورهای دیگر را مطیع خودشان کنند، خاطرنشان کرد: این امر در حالیست که جمهوری اسلامی ایران، چین، روسیه و همچنین انسجام ایجاد شده میان کشورهای عضو پیمان های بین المللی و منطقه ای مانند اوراسیا، شانگهای، بریکس و ... موجب شده کشورهای گروه هفت سردرگم و ناتوان شوند لذا با صدور چنین بیانه ای درصدد جلوگیری از الگو شدن ایران و همچنین رویه مذکور برای کشورهای دیگر هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361717
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار