خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/12 - 16:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به نامه ضدایرانی نمایندگان سنا:

سیاستمداران آمریکا مفاد قرارداد مقر سازمان ملل را بخوانند/ کاخ سفید درصدد افزایش تنش نباشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق قرارداد مقر مرتبط با سازمان ملل آمریکایی ها حق دخالت در فعالیت های این سازمان را ندارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به آغاز زودهنگام جنگ روانی سناتورهای آمریکایی علیه رئیس‌جمهور منتخب ایران، گفت: طبق قرارداد مقر مرتبط با سازمان ملل که در سال 1947 به امضا رسیده است، کشور میزبان حق دخالت در فعالیت های این سازمان را ندارد.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه آمریکایی ها از زمان تاسیس سازمان ملل و استقرار مقر آن در نیویورک، همواره در بحث صدور ویزا برای مسئولان کشورهایی که با آنها دچار زاویه هستند، مشکل آفرینی کرده اند.



وی ادامه داد: در واقع سیاستمداران آمریکایی ها از موضوع میزبانی سازمان ملل به عنوان یک ابزار و اهرم فشار در مقابل برخی از کشورها بهره می برند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه وقتی در آغاز مسیر جدید و روی کار آمدن دولت جدید در ایران هستیم، طرح چنین رفتاری غیر عقلانی محسوب می شود، افزود: به عبارتی ممنوعیت ورود رییس جمهور جدید ایران به سازمان ملل حتما با پاسخ کشورمان روبرو خواهد شد و نتیجه ای جز افزایش سطح تنش ها نخواهد داشت که به نفع آنها نخواهد بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان اذعان کرد در رفتارهای آمریکایی ها اقدامات غیر عقلانی بسیار است اما امیدواریم به این سمت و سو حرکت نکنند زیرا بر خلاف قوانین بین المللی است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه سنا با ارسال نامه‌ای به بایدن خواستار جلوگیری از ورود آیت‌الله رئیسی و دیگر مقام های ایرانی به نشست سالانه سازمان ملل شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار