خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/10 - 18:31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی در دیدار با رئیس گروه دوستى پارلمانى پرتغال- ایران:

سیاست تحریم و اعمال فشار بر کشورهاى مستقل، سیاستى شکست خورده است

رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران-پرتغال بیان کرد: سیاست تحریم و اعمال فشار بر کشورهاى مستقل، سیاستى شکست خورده است و جمهورى اسلامى ایران با تمام قوا به سمت توسعه، پیشرفت و خودکفایى حرکت مى کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، لوئیز گراسا، رئیس گروه دوستى پارلمانى پرتغال-جمهورى اسلامى ایران و جلیل رحیمى جهان آبادی، رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران-پرتغال طى نشست مجازى (وبینار) به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.



جلیل رحیمى در ابتداى این نشست با اشاره به پیشینه خوب روابط دوستانه دو کشور گفت: گسترش مناسبات و همکارى هاى فیمابین در زمینه هاى مختلف و مورد علاقه به سود منافع ملى دو ملت است.



وى همچنین افزود: گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران-پرتغال در مجلس شوراى اسلامى آماده است تا با حمایت از روند گسترش همکارى ها و ارتباطات نزدیک دو کشور در عرصه هاى مختلف، به ارتقاء سطح مناسبات تهران-لیسبون بویژه در عرصه پارلمانى کمک کند.



نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شوراى اسلامى در بخش دیگرى از سخنان خود با انتقاد از تحریم هاى ظالمانه آمریکا گفت: سیاست تحریم و اعمال فشار بر کشورهاى مستقل، سیاستى شکست خورده است و جمهورى اسلامى ایران با تمام قوا به سمت توسعه، پیشرفت و خودکفایى حرکت مى کند. 



عضو کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس شوراى اسلامى در پایان این دیدار تصریح کرد: کمک به توسعه ارتباطات پارلمانى فیمابین بویژه میان کمسیون هاى تخصصى و گروه هاى دوستى پارلمانى در مجالس 2کشور با هدف شناسایى و رفع موانع موجود در مسیر تحکیم و تقویت همکارى هاى دوستانه فیمابین مورد پیگیرى و اهتمام اعضاى گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران قرار دارد.



لوئیز گراسا، رئیس گروه دوستى پارلمانى پرتغال-جمهورى اسلامى ایران نیز در این نشست مجازى گفت: اهمیت و جایگاه جمهورى اسلامى ایران در منطقه و جهان و قدمت ٥٠٠ ساله مناسبات رسمى دو کشور، موجب شده تا گروه دوستى پارلمانى با ایران در مجلس پرتغال، ارتقاء سطح ارتباطات دو کشور را در دستور کار و پیگیرى خود قرار دهد.



وى همچنین افزود: توسعه همکارى ها در عرصه هاى پارلمانى، اقتصادى، انرژى هاى تجدید پذیر، علمى، دانشگاهى، پزشکى و گردشگرى بین دو کشور از اهمیت فراوانى برخوردار است.



گراسا در ادامه این نشست با انتقاد از اعمال تحریم هاى ناعادلانه علیه کشورمان گفت: تحریم سیاستى غیر انسانى است که تنها معیشت مردم یک کشور را هدف قرار مى دهد و به آنها فشار وارد مى کند. 



رئیس گروه دوستى پارلمانى پرتغال-جمهورى اسلامى ایران در پایان این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت تداوم گفتگو هاى طرفین، از همتاى ایرانى خود براى سفر به لیسبون در رأس هیأتى از نمایندگان عضو گروه دوستى پارلمانى دعوت کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 322345
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار