خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/13 - 15:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

سکوت نهادهای بین‌المللی در قبال تجاوز به یمن شکسته شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما از سازمان‌های بین‌المللی توقع داریم که به رسالت واقعی خود مندرج در منشور ملل متحد عمل کنند و سکوتشان را در قبال تجاوز به یمن بشکنند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تحریم‌ها ظالمانه آمریکا علیه یمنی‌ها اشاره کرد و گفت: یمنی‌ها تجاوزگر نیستند و البته ازسویی هم در محرومیت‌های جدی به سر می‌بردند ؛ لذا نیازمند حمایت جدی جامعه بین‌المللی هستند؛ بنابراین ایالات متحده بیش از آنکه به هر کشور متجاوزی فشار وارد کند، جبهه مقاومت یمن را تحت فشار قرار داده است.



نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: البته این اتفاق محصول خوی استکباری نظام سلطه است و همچنین بخشی از آن هم به بی تحرکی برخی کشورهای مرتجع بازمی‌گردد.



این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: وقتی که آمریکایی‌ها توانسته‌اند عربستان سعودی را تحت سیطره خود قرار دهند و در حقیقت عملا سعودی‌ها اجرا کننده آن چیزی هستند که سردمداران ایالات متحده نقشه آن را ترسیم کرده‌اند.



وی تاکید کرد: احکام اسلامی و روح حاکم بر جوامع اسلامی اقتضا می‌کند که عربستان به دامان جهان اسلام بازگردد و اجازه ندهد که چندپارگی در میان جامعه مسلمان شکل بگیرد، حکام سعودی بیش از هر چیزی باید به فکر وحدت جهان اسلام باشند، اما متاسفانه در حال حاضر خلاف آن عمل می‌کند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بی تفاوتی نهادهای بین‌المللی در قبال اتفاقات یمن اشاره کرد و گفت: ما از سازمان‌های بین‌المللی توقع داریم که به رسالت واقعی خود مندرج در منشور ملل متحد عمل کنند و علاوه بر آن ایالات متحده آمریکا هم باید بداند که هرچه خلاف معیارهای اخلاقی عمل کند جوامع جهانی بغض و کینه بیشتری نسبت به آنها خواهند داشت.



مقتدایی افزود: یمنی‌ها نیازمند حمایت جدی جوامع اسلامی هستند؛ البته جمهوری اسلامی براساس منطق حمایت از مظلومان و حق نسبت به یمن هم عمل می‌کند؛ ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران خلاف مقرارت اسلامی که سالهاست عربستان سردمدار آن بوده خویشتنداری می‌کند و اکنون نیز به دنبال تقویت روحیه برداری با کشورهای مسلمان هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 315419
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار