خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/05 - 16:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

سفر مقامات ایرانی به آفریقا بخشی از استراتژی تحقق دیپلماسی اقتصادی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای آفریقایی لازمه تحقق استراتژی دولت سیزدهم در گسترش مناسبات با کشورهای مختلف بود.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقا در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی، گفت: سفر امیرعبداللهیان به کشورهای آفریقایی لازمه تحقق استراتژی دولت سیزدهم در گسترش مناسبات با کشورهای مختلف بود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی کشورهای آفریقایی می توانند در حوزه های اقتصادی، تجاری، سیاسی و غیره شریک راهبردی ایران باشند، اظهار کرد: بر این اساس می توان سفر چند روزه وزیر امور خارجه کشورمان به این منطقه را مثبت ارزیابی کرد.



وی با بیان اینکه یکی از مولفه های تحقق دیپلماسی اقتصادی برقراری و توسعه مناسبات سیاسی است، ادامه داد: در واقع در سفر اخیر مسئولان سیاست خارجی کشورمان شاهد تاکید بر این مهم بودیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی دارای ظرفیت های خوبی در زمینه‌های تجاری، انرژی و صنعتی است، افزود: در این میان ایران می تواند در حوزه فناوری و دانشگاهی نیز صدور خدمات به کشورهای آفریقایی داشته باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این سفر شاهد استقبال مقامات این کشورها برای توسعه مناسبات اقتصادی مشترک با ایران بودیم که گام رو به جلو محسوب می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 348192
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار