خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/24 - 08:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو:

سفر «بایدن» هیچ خللی در اراده کشورهای منطقه برای توسعه روابط ایجاد نمی‌کند

رئیس کمیته روابط خارجی کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران مؤلفه هایی دارد که سفر رییس جمهور آمریکا به منطقه به آن لطمه ای نخواهد زد.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: این سفر برای ما اهمیتی ندارد و پیش از این هم روسای جمهور آمریکا به منطقه سفرهایی داشته و اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی مؤلفه هایی دارد که با اینگونه سفرها لطمه نخواهد دید.



وی افزود: آنچه که به عنوان یک اصل اساسی مهم است بحث توسعه روابط میان کشورهای اسلامی، عربی و منطقه‌ای است و این به عنوان یکی از اصول قانون اساسی ما مورد تاکید است، ما از انجام اینگونه سفرها نگران نیستیم و با درایت و هوشمندی کشورهای منطقه که منافع خود را مقدم بر منافع قدرت‌های فرا منطقه‌ای می‌دانند این دست سفرها هیچ خللی در اراده کشورهای منطقه برای توسعه روابط ایجاد نمی‌کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدوارم کشورها و ملت‌های منطقه این اصل را به درستی درک کنند که آنچه که می‌ماند حسن همجواری و همسایگی است و نیروهای فرامنطقه‌ای باید روزی منطقه را ترک کنند و بنابراین  جمهوری اسلامی نسبت به توسعه روابط با این کشورها امیدوار است.



وی با اشاره به سیاست شکل‌گیری ناتوی عربی گفت: این مسأله سال‌هاست راکد است و نگرانی‌ از آن نداریم و پیگیری آن را در چارچوب یک سفر معمولی ارزیابی می‌کنیم البته انتظار داریم در چارچوب دیپلماسی فعال و پویا دستگاه دیپلماسی کشورمان تحرکات خود را در منطقه افزایش دهد، ضمن اینکه وضعیت مناسبات منطقه‌ای ما خوب است و رفت و آمدهای دیپلماتیک در سطح بالا  پیوسته در جریان است و به زودی هم رییس جمهور روسیه وارد ایران خواهد شد و در کنار این ها جمهوری اسلامی در مقطع اخیر به دو پیمان منطقه ای اوراسیا و شانگهای نیز پیوسته است.



وی با اشاره به توسعه مناسبات ایران و عربستان گفت: مذاکرات تهران و ریاض پیشرفت‌های خوبی داشته و امیدواریم مقامات سعودی هم درک کنند که منافع دو ملت و مصالح جهان اسلام ایجاب می‌کند ما به عنوان دو کشور مهم به سمت توسعه روابط پیش برویم./



پایان پیام

  • کد خبر : 345686
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار