خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/20 - 16:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی:

سعودی‌ها می‌خواهند همگام با رژیم صهیونیستی پروژه ایران هراسی راه بیندازد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقامات سعودی می‌خواهند با توجیهاتی همگام با رژیم صهیونیستی پروژه ایران هراسی راه بیندازد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به ادعاهای واهی مطرح شده نماینده عربستان در سازمان ملل علیه کشورمان مبنی بر اینکه« عربستان اخیراً مورد تجاوز پهپادها و موشک‌های شبه نظامیان تحت حمایت ایران قرار گرفته است» اشاره و اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان پس از پیروزی انقلاب دچار فراز و نشیب‌هایی بوده که اوج آن به حمایت سعودی‌ها از صدام حسین بازمی‌گردد و البته هم نتوانستند در جنگ تحمیلی به اهداف خود دست پیدا کنند و ناکام مانده‌اند.



بی‌تجربگی حکام سعودی جنگ یمن را شکل داده است



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس افزود: ناگفته نماند که در جریان حادثه منا هم روابط ایران با عربستان دچار خدشه شد؛ بنابراین رفتارهای سعودی‌ها می‌توانست ضربات غیرقابل جبرانی را وارد کند، اما جمهوری اسلامی به یک دلیل اساسی که آن هم اصول اسلامی بوده از اشتباهات سعودیها صرف نظر کرده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ادعاهای واهی مطرح شده نماینده عربستان در سازمان ملل علیه کشورمان مبنی بر اینکه« عربستان اخیراً مورد تجاوز پهپادها و موشک‌های شبه نظامیان تحت حمایت ایران قرار گرفته است» اشاره و اظهار کرد: بی‌تجربگی حکام سعودی جنگ یمن را شکل داده است و این موضوع مشکلات اساسی را برای هر دو کشور بوجود آورده؛ بنابراین مقامات سعودی می‌خواهند با توجیهاتی همگام با رژیم صهیونیستی پروژه ایران هراسی راه بیندازد.



سعودی‌ها عامل عادیسازی روابط برخی از کشورهای منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند



این نماینده مردم در مجلس افزود: سعودی‌ها عامل عادیسازی برخی از کشورهای منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند و در حقیقت مسیر غلطی را در پیش گرفته‌اند؛ چرا که هم منافع منطقه و هم اینکه منافع خودشان دچار خدشه خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: عربستانی‌ها اگر می‌دانند که ایران از نفوذ منطقه‌ای برخوردار است و می‌توانند برای برخی از کشورهای منطقه خط و مشی تعیین کند، چرا چنین موضوعی را نمی‌پذیرد و زیر سایه اسرائیل قرار گرفته‌اند؛ البته سعودی‌ها درک درستی از مسائل و واقعیات سیاست ندارند.



رحیمی جهان آبادی در پایان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با سعودیها اختلاف نظر دارد، اما همیشه به دنبال این بوده مشکلات را با گفت‌وگو حل کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 315879
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار