خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/26 - 15:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

سخنان مسئولان ایالات متحده نباید مبنای تصمیم‌گیری قرار گیرد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینکه عده‌ای تصور می‌کنند با تغییر روسای جمهور در ایالات متحده فشارهای حداکثری علیه ایران برداشته می‌شود، خیالی خام است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه « واشنگتن در روزهای آتی تحریم‌هایی را علیه ایران وضع خواهد کرد» گفت: یکی از اقداماتی که ساختار سیاسی آمریکا در ماه‌های گذشته به شکلی ویژه دنبال کرده و البته در هفته‌های آینده نیز در حال پیگیری آن بوده، زمینه‌‌ سازی است تا رفع تحریم‌ها و فشارهای آمریکا علیه کشورمان به سادگی امکان پذیر نباشد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین همه نخبگانی که در عرصه روابط بین‌الملل و مذاکرات در عرصه‌های مختلف اظهار نظر می‌کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که با تغییر روسای جمهور در آمریکا، محو ساختارهای تحریمی به سرعت امکان پذیر نخواهد بود و اگر این شناخت عمیق در افکار تصمیم‌گیرندگان کشورمان وجود نداشته باشد، اسیر زودباوری خواهند شد.



نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال‌های گذشته برخی بی توجهی‌ها باعث شد تا بخشی از منافع ملت در معرض خطر قرار گیرد؛ لذا باید به این موضوع توجه داشت که سخنان مسئولان آمریکایی نباید مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به بدعهدی‌های آمریکا در مسئله برجام اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدعهدی‌های آمریکا در موضوع برجام متضرر شده و اکنون عده‌ای ساده لوح تصور می‌کنند با آمدن رئیس جمهور جدید همه مناسبات گذشته علیه کشورمان قابل محو شدن است در حالی که از نظر حقوقی چنین چیزی امکان ندارد یا بسیار سخت و زمان‌بر خواهد بود.



وی در ادامه افزود: آنچه که آمریکایی‌ها می‌خواهند این بوده که در داخل کشور نوعی خوشبینی برای مذاکره با آمریکا ایجاد شود، اما دلسوزان نظام با توجه به بدعهدی‌های ایالات متحده این هشدار را می‌دهند که باید آمریکایی‌ها در وهله نخست به ساختارها و قوانین پایبند باشند و  هر زمانی که آماده اقدام عملی شدند حرف از مذاکره بزنند ؛ چرا که حرف‌های آمریکایی‌ها پشتوانه عملیاتی ندارد و هیچگاه برای ما قابل پذیرش نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 308141
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم