خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/19 - 10:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی در دیدار با نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان:

سبد دیپلماسی ایران و گرجستان باید مملو‌ از طرح های مشترک اقتصادی باشد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای گرجستانی خود با اشاره به همکاری‌های مشترک دو کشور، گفت: سبد دیپلماسی دو‌کشور باید مملو‌ از طرح های مشترک اقتصادی در جهت منافع دو‌ ملت باشد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در دیدار  با گئورکی خلاشویلی نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان، روابط جمهوری اسلامی ایران و گرجستان را خوب و رو به رشد خواند و گفت: گسترش مناسبات بین دو‌کشور دوست باید سیر شتابانی به خود بگیرد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از این رویکرد حمایت جدی بعمل می آورد.



وی افزود: ما در کمیته دیپلماسی اقتصادی در مجلس شورای اسلامی از تمام سیاست ها و اقدامات مربوط به توسعه همکاری و تعاملات فیمابین در زمینه های حمل و نقل، انرژی، ایجاد کریدور شمال _جنوب  و نیز سرمایه گذاری مشترک حمایت می کنیم.



 وی در ادامه تصریح کرد: سبد دیپلماسی دو‌کشور باید مملو‌ از طرح های مشترک اقتصادی در جهت منافع دو‌ ملت باشد.



تاکید محمودوند بر انجام همکاری های مشترک بین دو‌کشور



در این دیدار مرتضی محمودوند عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز بر اهمیت انجام همکاری های مشترک بین دو‌کشور تأکید کرد.



خلاشویلی: جمهوری اسلامی ایران جایگاه ممتازی در سیاست خارجی گرجستان دارد



گئورکی خلاشویلی نایب رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس گرجستان در دیدار با هیأت پارلمانی کشورمان در تفلیس با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: توسعه روابط دوستانه با ایران برای مجلس و دولت گرجستان حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران جایگاه ممتازی در سیاست خارجی ما دارد.



وی با قدردانی از مواضع سازنده کشورمان در قبال تحولات منطقه ای و‌ تلاش برای گسترش مناسبات دوستانه با کشورهای پیرامونی افزود: در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و‌ گرجستان باید برنامه مدونی برای توسعه همکاری و مراودات فیمابین دو‌کشور در زمینه های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی تنظیم شود و مجلس گرجستان از این روند حمایت می کند. 



گئورکی خلاشویلی افزود: آمادگی داریم در زمینه طرح هایی همچون ایجاد کریدور شمال- جنوب که دریای سیاه را به خلیج فارس متصل می کند با ایران همکاری کنیم و‌ با این کار به طور حتم ارتباطات دوستانه بین تمام کشورهای منطقه افزایش می یابد.



چیچینادزه: اهتمام پارلمان گرجستان برای گسترش مناسبات با ایران



در این دیدار همچنین، گیوی چیچینادزه رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران از  جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با اشتراکات غنی تمدنی نام برد و بر لزوم توسعه هر چه بیشتر مناسبات و همکاری های دو‌ کشور تأکید کرد و ‌گفت: مبنای محکمی باید برای روابط دو‌ستانه ایران و گرجستان برای نسل های آینده ایجاد کرد و پارلمان  گرجستان نسبت به گسترش مناسبات با ایران اهتمام دارد.



 وی در این راستا از گروه دوستی پارلمانی ایران - گرجستان برای سفر به کشورش دعوت کرد و خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط در زمینه های مختلف شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343453
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار