خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/29 - 11:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آصفری:

سازمان های بین المللی ایران را در ارائه خدمات به مهاجران افغان یاری کنند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: متاسفانه سازمان ها و نهادهای بین المللی هیچ گونه کمکی به ایران نمی کنند بلکه با صدور بیانیه ها و قطعنامه ها جمهوری اسلامی را به دلیل رعایت نکردن حقوق بشر محکوم می کنند.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ایران میزبان 3 میلیون افغان مهاجر است، گفت: ایران همه نوع خدمات بهداشتی، آموزشی، اجتماعی  و فرهنگی به مهاجران ارائه می کند، با وجود اینکه برای اشتغال جوانان خود مشکل داریم اما خود را ملزم به ارائه اشتغال برای مهاجران افغان می کنیم و دانش آموزان آنها از آموزش رایگان برخوردار هستند.



نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: با وجود اینکه هر نوع خدماتی به اتباع افغان می دهیم متاسفانه سازمان ها و نهادهای بین المللی هیچ گونه کمکی به ایران نمی کنند بلکه با صدور بیانیه ها و قطعنامه ها جمهوری اسلامی را به دلیل رعایت نکردن حقوق بشر محکوم می کنند.



وی اظهارداشت: در حالی که کشورهای اروپایی حتی حاضر به نجات مهاجران غرق شده نمی شوند و جنازه آنها خوراک حیوانات دریایی می شود، جمهوری اسلامی از ارائه هر گونه خدماتی به اتباع افغان فرو گذار نیست و در شهرها و مرزها شهرک ها و اردوگاه هایی برای اسکان آنها در نظر گرفته ایم.



این نماینده مجلس یادآور شد: با مسلط شدن طالبان بر افغانستان حجم مهاجرت به ایران افزایش پیدا کرد، متاسفانه در شرایطی که با مشکلات اقتصادی رو به رو هستیم توانمندی ارائه همه نوع خدمات به مهاجران را نداریم.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: توقع می رود سازمان های بین المللی در راستای رعایت منشور حقوق بشر به ایران و مهاجران افغان کمک کنند تا خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی به اتباع افغان ارائه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 333973
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار