خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 13:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

سازمان سیا پرورش‌دهنده اصلی داعش و القاعده است/ ایجاد ناامنی در منطقه راهبرد آمریکا محسوب می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد سازمان سیا پرورش دهنده اصلی داعش و القاعده است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ادعای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بر بازگشت داعش و احیای القاعده در افغانستان طی دو سال آینده، گفت: سازمان سیا پرورش دهنده اصلی داعش و القاعده است لذا بدون شک به خوبی می دانند این گروه ها در کجا و چه زمانی اقدام به بازسازی خود می کنند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها بعد از خروج از افغانستان درصدد ایجاد ناامنی در منطقه هستند که این مهم یک راهبرد تلقی می شود، اظهار کرد: در واقع آنها می خواهند افغانستان را به کانون آشوب تبدیل کنند و از این طریق بتوانند گروه های نظامی تندرو اسلامی و تروریستی مانند داعش و القاعده را تقویت کنند.



وی ادامه داد: همچنین ایالات متحده می خواهد با بهره گیری از داعش و القاعده  به حیات خلوت روسیه در آسیای مرکزی دست اندازی کند تا این کشور مجبور شود دست از سر اروپایی ها بردارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که کاخ سفید در این راهبرد می خواهد برای ایران نیز جبهه دوم باز کند تا کشورمان در استان های خراسان و سیستان و بلوچستان درگیر شود و از طریق رشد داعش شاهد ایجاد ناامنی در ایران باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 355380
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم