خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/25 - 13:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی:

سازمان سیا درصدد حمایت از بازگشت داعش و احیای القاعده در افغانستان است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس گفت: ایالات متحده با ایجاد نامنی در منطقه درصدد تامین منافع خودش است زیرا وجود بی ثباتی موجب فروش بیشتر تسلیحات از سوی این کشور می شود.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش خبرگزاری جمهور افغانستان در خصوص ادعای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر بازگشت داعش و احیای القاعده در افغانستان طی دو سال آینده، گفت: ایالات متحده با ایجاد ناامنی در منطقه درصدد تامین منافع خودش است زیرا وجود بی ثباتی موجب فروش بیشتر تسلیحات از سوی این کشور می شود.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ادعای سیا در خصوص اینکه افغانستان تا دو سال دیگر شاهد تهدید داعش و بازسازی القاعده خواهد بود به نوعی دادن سیگنال حمایت از باقی مانده های این گروه های تروریستی است.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها نمی خواهند افغانستان دارای ثبات باشد، ادامه داد: از این رو مشاهده می شود با مداخلاتشان از شکل‌گیری حکومت با مشارکت همه گروه های مردمی جلوگیری می کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ثبات و امنیت در استان‌های شرقی ایران برای آمریکایی ها ناراحت کننده است لذا بازگشت داعش و احیای القاعده برای آنها می تواند به نوعی بهره مندی از نیروهای نیابتی برای ایجاد تنش است.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد آمریکایی ها با خروج یکباره از افغانستان تلاش کردند زمینه بازگشت داعش و احیای القاعده را فراهم کنند لذا ادعا در این خصوص امری محتمل بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 355379
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم