خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/12/19 - 14:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده مجلس فلسطین در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور؛

زنان فلسطینی دوشادوش مردان برای آزادسازی مسجدالاقصی در میدان جهاد ایستادگی می‌‌کنند

نماینده مجلس فلسطین ضمن اشاره به اینکه زنان و کودکان فلسطینی از تحریم و رنج ناشی از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس رنج می‌برند، به تشریح وضعیت آنها پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نماینده مجلس فلسطین در نشست مجازی زنان و اقتصاد خانواده محور ضمن اشاره به اینکه فلسطین سرزمین قهرمانی‌ها و کشور مقاومت بوده گفت: ما در شرایطی روز جهانی زن را جشن گرفتیم که با وجود اینکه زنان در اقصی نقاط جهان در تصمیم‌سازی‌های سیاسی مشارکت می‌کنند، اما همچنان زن فلسطینی در حال رنج بردن از مشکلات ناشی از اشغال شدن این سرزمین است و این مشکل از سال 1948 شروع شده و در جنگ 1968 تا سال 2000 ادامه یافته است. ضمن اینکه همچنان در حصار تحریم هستیم.



وی در ادامه به تشریح وضعیت زنان در زمان اشغال فلسطین پرداخت و افزود: زنان فلسطین دوشادوش مردان برای آزادسازی مسجدالاقصی و سرزمینشان در میدان جهاد ایستادگی می‌‌کنند و در این راه هزینه های زیادی را متحمل شده اند.



نماینده مجلس فلسطین یادآور شد: تاکنون 16 هزار زن در این راه به شهادت رسیده و 35 نفر از آنها در راهپیمایی‌ها به شهادت رسیدند، ده‌ها تن از آنها اسیر زندان‌ها رژیم اشغالگر قدس هستند. زنان فلسطینی در کنار این مشکلات از بی‌توجهی پزشکی نیز رنج می‌برند ضمن اینکه اغلب زنان و کودکان فلسطینی از نظر روحی آسیب دیده و دچار سوء تغذیه هستند.



نماینده مجلس فلسطین تأکید کرد: زنان در پارلمان و دولت حضور داشته و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کنند و هیچ‌گاه دفاع از ارزش‌های خود را کنار نمی گذارند.



وی افزود: هم اکنون بیش از 50 درصد مردم فلسطین زیر خط فقر بوده و 85 درصد آنها تحت حمایت بین‌المللی قرار دارند ضمن اینکه کودکان فلسطینی نیز وضعیتی بهتر از زنان ندارند چرا که آنها معصومیت و کودکی خود را در اشغال سرزمینشان از دست داده‌اند و اشغالگران وحشیانه با آنها برخورد می‌کنند. کما اینکه از سال 1967 بیش از 1500 کودک اسیر شده و امسال نیز 170 کودک در زندان اشغالگران قدس هستند که از تحصیل محروم شده اند.



نماینده مجلس فلسطین در پایان از کشورهای حاضر در این کنفرانس خواست تا مواضع سیاسی اتخاذ کنند تا در محافل بین‌المللی و اقلیمی برای تقویت جایگاه زنان و کودکان فلسطینی و افزایش حمایت بین‌المللی از آنها اقدام شود همچنین رسانه‌ها پاسخگوی افتراهای رسانه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به آنها باشند./




پایان پیام


  • کد خبر : 315805
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار