خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/22 - 12:28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
یوسفی:

زمینه تقویت مناسبات تجاری میان ایران و آمریکای جنوبی وجود دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس اعتقاد دارد سرمایه گذاری چند وجهی میان ایران و نیکاراگوئه می تواند موجب تقویت بنیه اقتصادی کشورمان شود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با اهمیت افزایش سطح مناسبات میان ایران و نیکاراگوئه، گفت: بدون شک امروزه همه اعتقاد دارند نباید اقتصاد کشورمان شرطی شود.



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع طی سالیان گذشته به سمت چند کشور اروپایی حرکت کردیم که این مهم نشان داد آنها نگاه استعماری نسبت به کشورمان دارند.



وی با بیان اینکه امروزه شاهد جنگ اقتصاد در دنیا هستیم، ادامه داد: بر این اساس تقویت مناسبات اقتصادی با کشورهای مختلف خصوصا کشورهای آمریکای لاتین که دارای ظرفیت های خوبی هستند می تواند به تقویت بنیه اقتصادی ایران اسلامی کمک کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌ها و محدودیت های آمریکا نمی تواند تاثیری در اراده ملت‌های مستقل جهان داشته باشد، افزود: ایران و نیکاراگوئه دارای اندیشه های ضداستعماری و استکباری هستند از این رو بستر سیاسی برای افزایش سطح مناسبات تجاری، فرهنگی و غیره نیز فراهم است.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولتمردان دو کشور باید تلاش کنند سرمایه گذاری چند وجهی میان ایران و نیکاراگوئه صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ایران گفتمان خود برای حضور در منطقه آمریکای لاتین را با صادرات بنزین به این منطقه نشان داد لذا اکنون نیز بسترهای دیگری برای صادرات وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 338823
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار