خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/07 - 16:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر دارایی عربستان؛

ریاض درصدد پیوند اقتصادی با تهران است/ اجرای پروژه‌های مشترک موجب تعمیق روابط سیاسی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد عربستان سعودی می خواهد افزایش سطح مناسبات سیاسی با ایران صرفا بر روی کاغذ نباشد و پیوندهای اقتصادی نیز تعمیق یابد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات وزیر دارایی عربستان مبنی بر اینکه مانعی برای سرمایه گذاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، گفت: در شرایط کنونی ریاض به دنبال توسعه اقتصادی بوده و از الگوها و دیدگاه های قدیمی خودش در حال فاصله گرفتن است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان یکی از مولفه های ایجاد صلح و ثبات، پیوند خوردن کشورها از حیث اقتصادی است و به عبارتی در سرزمین های یکدیگر پروژه های مشترک اجرایی کنند.



وی ادامه داد: عربستان سعودی نیز می خواهد افزایش سطح مناسبات سیاسی با ایران صرفا بر روی کاغذ نباشد و پیوندهای اقتصادی نیز تعمیق یابد تا بخش های دیگر نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به نظر می رسد کشورهای عربی منطقه متوجه شدند ایالات متحده و صهیونیست ها دیگر توانایی حمایت از آنها را ندارند و در زمان بروز تنش نمی توانند از متحدان خودشان دفاع کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس اقدام سعودی ها موجب می شود علاوه بر توسعه همکاری های مشترک با کشورهای منطقه از جمله ایران، خودشان را نیز از تنش های احتمالی دور نگه دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359214
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم