خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/04 - 16:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
صفری ملک میان ضمن محکومیت نشست ضدفلسطینی اربیل:

رژیم صهیونیستی برای مشروعیت پیدا کردن دست به دامان برخی قبائل در عراق شده است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس معتقد است برگزاری نشست‌ غیررسمی با هدف سازش با رژیم صهیونیستی در اربیل که از ناحیه مردم و دولت عراق حمایت نمی‌شود محلی از اعراب نداشته و نتیجه‌ای برای صهیونیست‌ها در بر نخواهد داشت.

محمد صفری ملک میان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن محکومیت برگزاری نشستی ضدفلسطینی در اربیل عراق با موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: برگزاری چنین نشستی به دلیل کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی است که رفته رفته بعد از استقرار دولت مردمی در عراق و افول جایگاه ارتش آمریکا در این کشور ایجاد شد.



نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و امنیتی میان ایران و عراق روز به روز بیشتر شد و نقش محوری این دو کشور در تحولات منطقه افزایش یافت.



وی افزود: تمامی این موارد باعث شده است سران رژیم صهیونیستی از جایگاه خود در منطقه احساس خطر کرده و دست به تحرکاتی بزنند تا بتوانند جایگاه از دست رفته خود را بازیابند که نمونه آن برگزاری نشست هایی غیررسمی در برخی مناطق عراق بوده که از ناحیه مردم و دولت عراق نیز حمایت نمی شود از این رو محلی از اعراب نداشته و نمی تواند نتیجه ای را برای آنها به دنبال داشته باشد.



صفری ملک میان همچنین تأکید کرد: با این حال دولت عراق که زیر بار این موضوعات نرفته و هرگز تحت فشار سیاسی رؤسای برخی قبایل نیز قرار نمی گیرد و با این موضوع برخورد کرده چرا که طبق قانون اساسی این کشور نیز، سازش با صهیونیست ها خلاف قانون است.



نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عراق باید برگزارکنندگان این نشست را نیز احضار کرده و درباره نوع رابطه آنها با رژیم صهیونیستی را تحقیق کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 327862
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار