خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/05 - 11:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

رژیم آل سعود در قد و قامت طرح موضوع برجام 2 نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ریاض در قد و قامت پرداختن به مسائل بین المللی خصوصا طرح موضوع برجام 2 نیست.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر اینکه که کشورش باید در هر مذاکره احتمالی بین دولت آمریکا و ایران در مورد توافق هسته‌ای جدید مشارکت داشته باشد، گفت: ریاض در قد و قامت پرداختن به موضوعات بین المللی خصوصا برجام نیست.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، به سعودی ها ضربه سنگینی وارد شد، اظهار کرد: در واقع ترامپ از کشورهای مختلفی مانند عربستان ارتزاق می کرد و سیاست های جنگ افروزانه ریاض در منطقه را اجرایی می کرد.



وی با تاکید بر اینکه ایران به هیچ عنوان درصدد شکل گیری برجام 2 نیست، ادامه داد: در واقع پیشنهاد سعودی ها برای برگزاری مذاکرات در خصوص مسائل موشکی و غیره محلی از اعراب ندارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت آینده آمریکا باید نسبت به ترمیم خرابکاری های ترامپ اقدام کند و به اعتمادسازی و اعتبارسازی برای ایالات متحده در عرصه بین الملل بپردازد، افزود: به عبارتی بدعهدی های ترامپ در برجام باید از سوی بایدن برطرف شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک کشورمان در مواجه با برجام تامین منافع ملی را مدنظر قرار می دهد از این رو آمریکایی ها برای بازگشت به توافقنامه یاد شده ابتدا باید خسارت کشورمان را پرداخت کنند./



پایان پیام



خبرنگار: محمدجواد یافتیان

  • کد خبر : 308802
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار