خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/09 - 13:41
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو گروه دوستی ایران و قطر:

روابط خوب ایران و قطر می‌تواند در امنیت انرژی تاثیر گذار باشد

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر گفت: روابط خوب ایران و قطر به عنوان کشورهای مهم تولید کننده گاز در دنیا می تواند در امنیت انرژی تاثیر گذار باشد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: کشور قطر به عنوان همسایه ایران در چارچوب نگاه جدید و راهبردی جمهوری اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و در مجامع بین المللی و منطقه ای مانند اوپک گازی و یا کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی نیز در کنار کشورمان از اعضای مهم و تاثیر گذار است.



وی افزود:در سالهای اخیر نیز روابط دو کشور توسعه بیشتری پیدا کرده و سفر اخیر مقامات ارشد این کشور در ادامه همین مسیر است و ما از تداوم آن استقبال می کنیم و نقش مهمی برای آنها قائل هستیم و در ادامه برنامه های اقتصادی دولت اینگونه تعاملات جایگاه ویژه ای دارد.



نماینده مردم خمین تصریح کرد: با توجه به وجود میادین مشترک گازی با قطر و برنامه های تعریف شده در این حوزه رونق همکاری های علمی، تجاری و صنعتی در بخش انرژی فرصت خوبی برای دو کشور خواهد بود و اتحاد و هم پیمانی  تهران و دوحه به عنوان دو کشور بزرگ تولید کننده گاز دنیا می تواند تشکیل دهنده یک قطب انرژی در خلیج فارس باشد که در امنیت این منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.



وی خاطر نشان کرد:فرصت های سرمایه گذاری در بخش توریست پزشکی و ورزشی و همچنین تبادلات علمی و بانکی نیز با توجه به نزدیکی جغرافیایی دو کشور به ویژه فاصله اندک قطر با جزیره های جنوبی کشور نیز می تواند برای  سرمایه گذاران جذاب بوده و رونق اقتصادی خوبی را ایجاد کند که امیدواریم در آینده به این موارد توجه جدی شود./



پایان پیام 

  • کد خبر : 336512
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار