خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/01 - 15:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
در دیدار رئیس مجلس الجزایر با استاندار اصفهان مطرح شد؛

روابط اقتصادی متوازن با روابط سیاسی ایجاد شود

در دیدار رئیس مجلس الجزایر با استاندار اصفهان ضمن اشاره به نزدیکی‌های فرهنگی بین دو کشور و روابط خوب سیاسی بر متوازن سازی روابط اقتصادی با روابط سیاسی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر در دیدار با سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان دیدار و گفت: ایران پیشرفت‌های خوبی را با وجود سختی‌هایی که در پیش داشته به دست آورده و توانسته چالش‌ها را برطرف کند.



وی با اشاره به اینکه سیاست جدید کشور الجزایر این است که توجه به منابع اقتصادی در داخل کشور باشد و قصد داریم از تسلط اقتصاد منابع طبیعی خارج شویم و به زمینه‌های دیگر توجه کنیم، افزود: در سطح پارلمانی در حال مطالعه مجدد قوانین اقتصادی گذشته خود هستیم تا بتوانیم راه را باز کنیم.



رئیس مجلس الجزایر تصریح کرد: در گذشته همیشه هیمنه‌ای از نیروهای خارجی وجود داشت که قصد داشتند سیاست اقتصادی الجزایر را جهت دهی کنند و از تمام ثروت‌های طبیعی ما بدون اینکه تکنولوژی وارد کنند استفاده کردند.



بوغالی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که شرکای خوب اقتصادی پیدا کنیم تا بر پایه برد برد فعالیت داشته باشیم، عنوان کرد: اعتقاد من این است که فرصت برای تقویت روابط اقتصادی بین ایران و الجزایر پیش آمده و شریک ایرانی قابل اعتماد است و این دیدار می‌تواند دروازه خوبی برای تعاملات  اقتصادی و دیگر زمینه‌ها مانند گردشگری و فرهنگی باشد.



وی با اشاره به اینکه از نمایندگی‌های خود خواسته‌ایم برای پیش برد امور توانایی های دو کشور را معرفی کنند، ادامه داد: روابط سیاسی خوبی با ایران داریم و باید روابط اقتصادی متوازن با روابط سیاسی داشته باشیم، امیدوارم در آینده نزدیک هیات‌های تخصصی بین دو کشور حاضر شده و تردد انجام گیرد.



سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این دیدار، گفت: همانگونه که مطرح شد در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ظرفیت‌های خوبی در استان اصفهان وجود دارد، پیشینه‌های تاریخی و نگاه الهام بخشی که مردم الجزایر و مبارزان بزرگی که در دل مردم ایجاد کردند دارایی‌ها و سرمایه‌های خوبی است که می‌تواند زمینه ساز ارتباطات فرهنگی خوب بین دو کشور باشد.



وی ادامه داد: تاریخ مبارزات و مقاومت‌های مردم الجزایر در مقابل استعمار فرانسه همیشه برای ما الهام‌بخش بوده است با این پشینه تاریخی که وجود دارد و همانگی‌ها و ارتباطاتی که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی بین دو ملت و کشور وجود آمده زمینه‌های خوبی برای توسعه روابط به همراه دارد.



استاندار اصفهان تصریح کرد: سفر مقامات دو کشور می‌تواند زمینه ارتباطات بعدی را فراهم کند، یکی از وجه تمایز‌های سفر شما با سایرین به ایران خصوصا استان اصفهان این است که در حوزه های اقتصادی و گردشگری سوابق بسیار خوبی دارید و این تجربه می‌تواند به تسهیل روابط کمک کند.



مرتضوی با اشاره به اینکه مبادلاتی که در قالب ارتباطات فرهنگی در سال ۲۰۱۱ بین مردم و هنرمندان اصفهان در شهر الجزیره اتفاق افتاد باید تکرار می‌شد، ادامه داد: در حال حاضر آمادگی پذیرش هیات‌های تجاری و اقتصادی الجزایر را در ایران و استان اصفهان را داریم، امیدوارم با توصیه شما زمینه اجرایی شدن چنین برنامه‌هایی فراهم شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367328
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار