خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/21 - 12:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیر عبداللهیان در دیدار نماینده سوئد در امور یمن:

رفع محاصره انسانی یمن، گام مثبت اعتمادسازی است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار نماینده سوئد در امور یمن، رفع محاصره انسانی یمن را گام مثبت اعتمادسازی دانست و گفت: بحران این کشور صرفا از طریق سیاسی و توقف تجاوز قابل حل است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، پیتر سمینه بی، نماینده سوئد در امور یمن با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.



امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی، دینی و فرهنگی فیمابین ایران و یمن گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان حل و فصل مسائل این کشور از طریق سیاسی بوده است.



دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، تلاش های انسان‌دوستانه سوئد را در کمک به وضع بحرانی در یمن مورد توجه قرار داد و افزود: امیدوارم نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل در امور یمن که فردی سوئدی و دارای تجربه دیپلماتیک است، بر مبنای واقعیات و با نگاه به همه طرف های اصیل یمنی تلاش‌های خود را بر رفع محاصره انسانی، آتش‌بس و روند سیاسی متمرکز سازد.



امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد: بحران یمن صرفا از طریق سیاسی و توقف تجاوز قابل حل است.



دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، حمایت تسلیحاتی آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی را نیز در تشدید جنگ، افزایش قحطی و بحران در این کشور مورد انتقاد قرار داد.



پیتر سمینه بی، نماینده سوئد در امور یمن نیز در این دیدار، با قدردانی از مواضع سازنده ایران در فرآیند صلح و ثبات در منطقه  تشکر کرد و گفت: حل و فصل بحران یمن نیاز به تلاش مشترک و قابل توجهی دارد.



وی همچنین افزود: مشارکت فعال گروه‌‌های درگیر در حل و فصل بحران باید افزایش یابد.



سمینه بی یادآور شد: گفت و گو و تعامل بین گروه‌های درگیر در یمن به صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.



نماینده سوئد در امور یمن، مسئولیت جامعه بین الملل در قبال این بحران را مهم و موثر دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 322953
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار