خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
متفکر آزاد:

رفتار منفعلانه کشورها نسبت به سرکوب اعتراض فرانسوی‌ها بیانگر استانداردهای دوگانه غرب است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد عدم موضع گیری کشورهای غربی نسبت به اوضاع اخیر فرانسه و سرکوب رسانه ای این مهم، استانداردهای دوگانه غرب را مشهودتر می کند.

 روح اله متفکرآزاد در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نامه معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه به کمیسرعالی حقوق بشر نسبت به ضرب و جرح معترضان فرانسوی، گفت: متاسفانه غربی ها نسبت به مولفه حقوق بشر رفتار دوگانه ای را انجام می دهند.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: کشورهای غربی مانند فرانسه در زمان اعتراضات مردمی در کشورمان با اقدامات رسانه ای و موضع گیری های سیاسی تلاش کردند زمینه بروز اغتشاشات را فراهم کنند اما اکنون در غرب شاهد ضرب و جرح معترضان هستیم و هیچ کشوری هم موضع گیری نمی کند.



وی با اشاره به اینکه مجامع حقوق بشری باید نسبت به اعتراضات سراسری و مردمی در اروپا مانند فرانسه واکنش نشان دهند، ادامه داد: در واقع سکوت کنونی موجب خواهد شد اعتماد عمومی ملت ها نسبت به این سازمان ها از بین برود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی عدم موضع گیری کشورهای غربی نسبت به اوضاع اخیر فرانسه و سرکوب رسانه ای این مهم، استانداردهای دوگانه غرب را مشهودتر می کند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد امروزه شاهد اعمال رفتارهای خشونت آمیز و ضدبشری علیه مردم فرانسه هستیم که این موضوع نیز امری قابل تامل است زیرا مقامات این کشور در مقابل رسانه ها همواره از رعایت حقوق بشر صحبت می کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359522
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم