خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/12 - 18:07
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
مولوی در دیدار با سفیر عمان در تهران:

رشد مبادلات اقتصادی در کنار همکاری‌های گسترده سیاسی میان ایران و عمان به پیوندهای دو ملت عمق می‌بخشد

نماینده مردم آبادان در مجلس با ابراز خرسندی از ارتقای سطح مناسبات فرهنگی، اجتماعی و گردشگری میان ایران و عمان، گفت: مناسبات پارلمانی دو کشور در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی منجر به ارتقای تعاملات و مراودات دوجانبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی امروز(یکشنبه، 12 شهریور ماه) با ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران دیدار و گفتگو کرد.



محمد مولوی با اشاره به روابط دیرینه ایران و عمان و اثرگذاری مشترکات فرهنگی، تاریخی و زبانی دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از گسترش همکاری‌ها و تعاملات با کشورهای همسایه به‌ویژه عمان استقبال می‌کند.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات و امنیت، ضرورت امروز منطقه است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش پیوندهای سرزمینی، فرهنگی، دینی و اجتماعی با همسایگان خود در حوزه خلیج فارس آمادگی لازم برای تقویت مناسبات و تعاملات را دارد. همچنین از ارتقای سطح مناسبات فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دو کشور بسیار خرسندیم.



وی همکاری های پارلمانی ایران و عمان را مهم دانست و اظهار داشت: مناسبات پارلمانی دو کشور در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی منجر به ارتقای تعاملات و مراودات دوجانبه می‌شود و روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران و عمان را سرعت می‌بخشد، همچنین توسعه تعاملات بازرگانی، تجاری و اقتصادی با عمان به پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور منجر می‌شود.











دیدار سفیر عمان با سیدمحمد مولوی


مولوی با اشاره به قرار گرفتن سه بندرگاه و گمرک در آبادان، گفت: با وجود این ظرفیت‌ها، آبادان می‌تواند جایگاه ویژه ای در مراودات طرفین در راستای تعاملات اقتصادی و حمل و نقل داشته باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: فعال بودن خطوط هوایی و انجام 30 پرواز در هفته از آبادان، شرایط را برای تقویت مناسبات در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراهم کرده است.



وی با اشاره به بهبود روابط ایران و عربستان اظهار داشت: تجدید مناسبات ایران و عربستان سعودی علاوه بر ابعاد دوجانبه، دارای تأثیرات بسیار مثبت  منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.



مولوی با اشاره به رشد ۶۰ درصدی در روابط تجاری ایران و عمان در سال گذشته تصریح کرد: روابط دو کشور روند مثبتی را طی کرده و تحرکات پارلمانی و دولتی، ایده تقویت همکاری‌های منطقه‌ای میان دو سوی خلیج فارس را در دستور کار قرار داده است.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارات خود با اشاره به دستاوردهای روابط دو کشور افزود: همگام با همکاری‌های گسترده سیاسی، روابط و مبادلات اقتصادی میان دو کشور در حال رشد فزاینده‌ای است و این موضوع پیوندهای میان دو ملت را بیشتر می‌کند.



سفیر عمان در تهران: امضای تفاهمنامه‌های مشترک و اقدام عملی به توسعه روابط و مناسبات میان دو کشور می‌انجامد



ابراهیم بن احمد المعینی نیز در این دیدار، روابط دو کشور را در حوزه‌های مختلف را مهم دانست و گفت: بهبود روابط ایران و عربستان بر ثبات، امنیت و صلح در منطقه تاثیر مثبت دارد.



وی همچنین در راستای منافع و مصالح دو کشور، همکاری ها و رایزنی های مستمر در روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مهم بیان کرد.



المعینی با ابراز خرسندی نسبت به رشد همکاری‌های دو کشور گفت: توسعه روابط نیاز به تلاش و اقدام عملی و امضای تفاهم نامه‌های فیمابین در حل مشکلات و گسترش مناسبات دو کشور دارد.











دیدار سفیر عمان با سیدمحمد مولوی


سفیر عمان در تهران اعتقاد عمان در تحولات منطقه را بر حل و فصل آن از مسیر سیاسی عنوان و خاطر نشان کرد: عمان از برقراری صلح در یمن و موضوع جرم انگاری در عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کند و پایبند به حفظ منافع مردم منطقه است.



به گزارش خانه ملت، دو طرف در این دیدار درباره همکاری های مشترک و راه های گسترش روابط دو جانبه در زمین‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، علمی و فرهنگی تبادل نظر کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367646
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار