خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/06 - 15:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
پزشکیان در گفت‌وگو مجازی با همتای تونسی:

رایزنی نمایندگان ایران و تونس در موضوعات منطقه ای از اهمیت زیادی برخوردار است

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تونس گفت: رایزنی و همفکری نمایندگان مجالس دو کشور  در خصوص موضوعات منطقه ای از جمله مقابله با اقدامات رژیم صهیونسیتی علیه ملت فلسطین از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  بلقاسم حسن رییس گروه دوستی  پارلمانی تونس و ایران با مسعود پزشکیان رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تونس در مجلس شورای اسلامی بصورت مجازی گفتگو کرد.



بلقاسم حسن رییس گروه دوستی پارلمانی تونس و ایران در ابتدای این دیدار مجازی گفت: ایران و تونس روابط دوستانه و عمیقی دارند. از این رو اعضای گروه دوستی پارلمانی از توسعه روابط دوستانه تونس و ایران و شناخت بیشتر دو ملت از یکدیگر حمایت می کنند.



وی افزود: مردم تونس همراهی و علاقه زیادی به انقلاب اسلامی ایران دارند طوری که بعد از انقلاب ایران، بسیاری از مردم تونس اسامی فرزندان خود را از میان شخصیت های انقلابی انتخاب می کردند.



رییس گروه دوستی پارلمانی تونس و ایران با اشاره به ضرورت تقویت همکاری های دوستانه دو کشور گفت: نمایندگان دو پارلمان باید تلاش کنند که تسهیل کننده کار دولت ها برای همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری متقابل، تبادل تجربیات در زمینه های علمی و فرهنگی، گردشگری، پزشکی و انرژی های فسیلی باشند.



وی همچنین با اشاره به پیشرفت های کشورمان در ساخت واکسن کرونا، ابراز امیدواری کرد که در زمینه مقابله با کرونا و ساخت واکسن، شاهد تبادل متقابل تجربیات میان دو کشور باشیم.



بلقاسم حسن در پایان با اشاره به حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از آرمان فلسطین حمایت کرده است و در عمل نشان داده که مسئله فلسطین، مهمترین موضوع جهان اسلام است.



مسعود پزشکیان رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تونس نیز در ابتدای سخنان خود با ابراز خشنودی از تشکیل گروه های دوستی پارلمانی دو کشور گفت: باید گروه های دوستی پارلمانی ایران و تونس بصورت جدی و عملی از روابط رسمی فیمابین حمایت کنند.



وی افزود: از تقویت گفتگوهای نمایندگان دو پارلمان در همه سطوح و همکاری های پارلمان‌های دو کشور در مجامع بین‌المللی مختلف استقبال می کنیم.



وی در ادامه بر اهمیت تقویت و ضرورت ارتقاء سطح تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید و گفت: با توجه به مشترکات عمیق فرهنگی و دینی ایران و تونس و روابط دوستانه تاریخی فیمابین، بسترهای لازم برای افزایش مبادلات اقتصادی فراهم است. پارلمان های دو کشور می توانند نقش مهمی در شناخت زمینه های همکاری و رفع موانع قانونی احتمالی موجود بر سر راه همکاری ها داشته باشند.



پزشکیان در پایان با قدردانی از مواضع شجاعانه مجلس تونس در خصوص حمایت از مردم فلسطین گفت: رایزنی و همفکری نمایندگان مجالس دو کشور  در خصوص موضوعات منطقه ای از جمله مقابله با اقدامات رژیم صهیونسیتی علیه ملت فلسطین از اهمیت زیادی برخوردار است./



پایان پیام

  • کد خبر : 323957
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار