خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/08 - 10:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس گروه دوستی پارلمانی قزاقستان و ایران در گفت‌وگو با خانه ملت:

راهکار ایران برای بازگشت ثبات به منطقه همواره راه‌حل سیاسی و دور از تنش بوده است

رئیس گروه دوستی پارلمانی قزاقستان و ایران با بیان اینکه ایران ثابت کرده به دنبال تنش در منطقه نیست، گفت: امنیت کشورها امری مستقل نبوده و کاملا به یکدیگر وابسته است.

بیبوت مامرایف رئیس گروه دوستی پارلمانی قزاقستان و ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره نقش ایران در ایجاد ثبات در منطقه گفت: متأسفانه مدتی بود که در آسیا به خصوص غرب آن خشونت و افراط گرایی افزایش یافته بود اما جمهوری اسلامی توانست با کمک های خود در راستای بازگشت ثبات و امنیت به منطقه گام بردارد.



وی در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم واقعی عنوان کرد: ایران همواره از طریق سیاسی به دنبال حل مسائل و مشکلات منطقه بوده است و اینکه می گویند اقدامات ایران تنش زا بوده منشأ درستی ندارد.



ایران، بازیگر استراتژیک منطقه



این نماینده پارلمان قزاقستان ادامه داد: ایران همچنان به عنوان یک بازیگر استراتژیک در منطقه بوده و بر همه کشورها روشن است که امنیت یک امر مستقل نبوده و به تمامی کشورها در یک منطقه وابسته است.



مامرایف همچنین اقدامات مخرب در خلیج فارس را محکوم کرد و آن را عاملی برای بی ثباتی کل منطقه خواند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی قزاقستان و ایران در پایان خاطرنشان کرد: کشورهای آسیایی باید تلاش کنند به دور از دخالت های خارجی مشکلات خود را در درون حل کنند./



گفت‌وگو از: محمدجواد یافتیان



پایان پیام

  • کد خبر : 283643
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار