خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/14 - 16:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

راهپیمایی مردم عراق، نشان از عزم جدی برای اخراج نظامیان آمریکایی دارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم عراق خواستار جدی خروج نظامیان آمریکایی هستند که دولت این کشور بایستی مصوبه پارلمان عراق را اجرایی و در جهت خروج نظامیان آمریکایی تلاش خود را به کار ببندد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به راهپیمایی عظیم مردم عراق اشاره کرد و گفت: منشا تروریسم دولتی رژیم سلطه‌گر و استکبار آمریکاست؛ لذا آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سکوت مردم را فرا می‌گیرد، اما خروش ملت عراق و ایران نشان داده که انتقام سخت، مطالبه عمومی ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: این انتقام دچار مرور زمان نخواهد شد و سیلی که به آمریکایی‌ها در عین الاسد زده شد، پاسخ کامل نبوده و در یک زمان مناسب انتقام سخت را خواهیم گرفت.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی اشاره و  تاکید کرد: خروج نظامیان آمریکایی از عراق هم از پشتوانه قانونی برخوردار است و  هم اینکه مطالبه جدی مردم بوده و راهپیمایی عظیم در عراق بیانگر این بوده که نظامیان آمریکایی باید هرچه سریع‌تر از این کشور و منطقه خاورمیانه اخراج شوند ضمن اینکه راهپیمایی مردم عراق از مصوبه قانونی پارلمان این کشور پشتیبانی می‌کند.



وی افزود: ترامپ و عاملان شهادت سردار سلیمانی باید بدانند که پاسخ جنایت خود را خواهند گرفت و بدون شک روزی مجازات خواهند شد همچنین صهیونیست‌ها هم بدانند که یک روز از منطقه اخراج خواهند شد و انتقام خون پاک شهدای مقاومت، اخراج نیروهای خارجی از منطقه بوده که به زودی محقق می شود.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروزه ملت و دولت عراق واقف شدند که نقش  شهید سلیمانی در ایجاد آرامش، صلح و ثبات در عراق تا چه میزان موثر بوده و این راهپیمایی به قدردانی از این شهید بزرگوار است که دولت این کشور  باید مطالبه و مصوبه مجلس را اجرایی کند تا خروج نظامیان رقم بخورد./



خبرنگار: حمید اسکندری سبزی



پایان پیام

  • کد خبر : 311354
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار